Bethesda včera na QuakeCone 2014 predstavila za zatvorenými dverami prvé ukážky a detaily ohľadom nového Dooma. Pýtate sa, prečo nepoužívame názov Doom 4? Dôvod je prostý, hra nebude pokračovaním, ale úplne novým reštartom série. Bude sa opäť odohrávať na Marse, aj keď oproti tretiemu dielu to bude väčšinou na jeho povrchu a tvorcovia sa pokúsia zachovať klasický rýchly štýl „run-and-gun“ postupu vpred, pričom k tomu pripoja aj niekoľko nových prvkov (na autoheal ale zabudnite, poctivo sa vrátia lekárničky).
Hlavnými nepriateľmi opäť ostanú démoni a rôzne pekelné bytosti odlišných veľkostí a tvarov, ktoré budeme mrzačiť zbraňami ako motorová píla, brokovnica, či plazmová puška, no nebudú taktiež chýbať ani útoky na blízko. Podľa dojmov z konferencie má titul obsahovať typický šprint, dvojitý skok, ťažkú brutalitu (odtrhávanie končatín) a veľa krvi, čo by malo hre pravdepodobne bezpečne nalepiť visačku 18+.
{embed_video }
Doom pobeží na engine idTech 6 (1080p a 60fps zaručné) na PC, XONE a PS4. Aj keď si tvorcovia dali veľký pozor, aby sa za zatvorené dvere nedostali žiadne nepovolené technické vecičky s možnosťou nahrávania prezentácie, človek je tvor vynaliezavý, a tak budeme pozorne sledovať, či sa na verejnosť nedostanú prípadné leaknuté zábery.