Poľské štúdio Techland v Kolíne opäť predstavilo pripravovanú RPG Hellraid. Zúčastnili sme sa hands-on prezentácie a s očakávaním si pozreli krátku ukážku toho, čo by nás malo čakať už budúci rok. Naše dojmy sú viac než zmiešané – ako objektívne posúdiť sľubne vyzerajúci projekt, ktorý nám, možno subjektívne, tak veľmi pripomínal známy sandbox?
Samozrejme, nemusí to byť nutne na škodu, silne rezonujúce emócie však hovoria opak. Celkovo nám Techland odhalil asi prvých 20 až 30 minút hry, počas ktorej sme videli hlavného hrdinu cestujúceho naprieč nehostinným prostredím. Putovaním ho sprevádzal mysteriózny hlas, ktorého pôvod a opodstatnenie sa má hráč dozvedieť prostredníctvom hrania. Prvú podobnosť s piatym dielom Prastarých zvitkov sme postrehli v momente, keď protagonista vytiahol zbraň proti skupine nemŕtvych. Súboj s kostlivcami prebiehal identicky s bojmi v Skyrime. Po ukážke inventára, ktorého dizajn, počnúc grafikou značiek a končiac štruktúrou, sme nemysleli na nič iné ako na skvelú lúpež.
Pohyby, štýl útoku, duálne zbrane – v jednej ruke jeden typ, v ďalšej iný –, to všetko v nás oživovalo spomienky na The Elder Scrolls V. Vizuálna stránka bola na vyššej úrovni ako pri verzii Skyrimu bez módov, impresie z niekoľkých bojov nás však vrátili späť do roku 2011. V rozhovore s producentom hry Marcinom Kruczkiewiczom padla reč aj na toto citlivé téma. Odpoveď nebola záporná, no Kruczkiewicz súčasne ani nič nepotvrdil. Obmedzil sa len na stručnú myšlienku o inšpirácii, ktorá je pri súčasnom bohatom RPG trhu neodvrátiteľná.
Hellraid plánujú autori zložiť z troch rôznych herných módov. Prvým – a zrejme aj hlavným –, je Príbehový mód, ktorého ťažiskami sú najmä vylepšovanie postavy a cestovanie po mape. Druhou možnosťou je Mód misie, ktorý bude obsahovať „dodatočné výzvy“. Trojicu uzatvára Aréna mód, v ktorom bude vašou jedinou úlohou prežitie.
Za zaujímavý ťah považujeme najmä implementáciu multiplayeru do hry, presnejšie kooperatívnej akcie viacerých hráčov. Všetky vyššie uvedené módy budú obojživelné a vychutnať si ich budeme môcť ako v sólo, tak aj multi režime. Navyše nebude potrebné vytváranie samostatných charakterov – s jednou postavou si budeme môcť Hellraid vychutnať v stopercentnej zostave. Kooperatívne hranie nie je limitované progresom v príbehu, váš kamarát sa preto bude môcť pripojiť do vášho dobrodružstva kedykoľvek.
V rozhovore pre portál Gamesite.sk a hernú reláciu GameBot Kruczkiewicz stručne zhrnul základný koncept špeciálnych schopností. Ako sme mali možnosť vidieť, bude ich veľa. „V priebehu vývoja sme sa vzdali myšlienky výberu ´povolania´ hrdinu. Nepoužívame systém ´vyber si mága, vyber si paladina´ a podobne. Predstavte si oblasť schopností, pričom začínate v strede. Sú tam však oblasti špecializácie, napríklad ofenzívna mágia.“
Hellraid by mal vyjsť v plnej pekelnej sile už budúci rok, teda 2015, a to na všetky next-gen platformy: PC, PlayStation 4 a Xbox One. Už počas tohtoročnej jesene sa však dočkáme možnosti zaobstarať si takzvanú „Early Access“ verziu na Steame. O jej cene sa Kruczkiewicz zatiaľ odmietol vyjadriť.
„Chceme odozvu od komunity, napr. ohľadom náročnosti či systému schopností. Tiež nás zaujíma, či Mód Misie a Aréna mód budú fungovať, či ich bude chcieť hráč skúšať znova a znova,“ objasnil producent rozhodnutie štúdia pridať sa k vývoju s predčasným prístupom.
Okrem prípadnej kooperácie s iným hráčom hra nebude poskytovať možnosť permanentných spoločníkov. Hrdina bude osamotený, údajne má ísť o súčasť príbehu, zaznelo z úst vývojára.
Ako sme už uviedli, finálna verzia hry Hellraid vyjde niekedy v priebehu roku 2015.