Spoločnosť Nvidia, ktorá je známa priamym vývojom a výrobou grafických kariet, sa taktiež zúčastnila na výstave v Kolíne nad Rýnom. Aj keď nám počasie posledné dni veľmi nepraje, aspoň sa máme načo pozerať zo svojich monitorov. Jedna z vecí, ktoré Nvidia pripravila, sa týka pripravovaného Nvidia Shield tabletu od tohto výrobcu. Ukážeme vám krátke video a správanie tabletu priamo v praxi.
Uvidíme, ako samotné zariadenie funguje pripojením na veľkú obrazovku a možnosti nového Tegra K1 čipu, ktorý bol predstavený v marci 2014. Nvidia sa snaží so svojou sériou Shield konkurovať v mobilnom hraní takým gigantom, ako je napríklad Nintendo. Druhou vlnou Shield zariadení je práve Shield Tablet a jeho Tegra K1 čip. Je postavený na Kepler architektúre a preto by mal byť pomerne výkonný, aby zvládal aj náročnejšie tituly na veľkej obrazovke. A to je presne to, čo si ideme ukázať vo videu.
{embed_video }
Z videá nám je jasné, že grafický čip Tegra K1, je priamo pripojený na monitor a tak zvláda rovnakú obnovovaciu frekvenciu, akú monitor ponúka. To znamená, že výsledkom je hladký framerate, bez akéhokoľvek trhania obrazu. Vďaka tejto dokonalej synchronizácií, vás pravdepodobne nebude nič rušiť, ak tak mama so slovami prečo ešte nespíte. Samozrejme treba podotknúť, že monitor podporuje funkciu GSync, taktiež vyvinutú firmou Nvidia, čo prináša otázku, či hry pobežia s dostatočným frameratom aj na monitore, ktorý takúto funkciu neponúka. Počas celého videa hra bežala na 45 FPS, ale samotný reprezentant, ktorý hru predvádzal, povedal, že sa budete cítiť ako pri 60 FPS. Nevieme síce ako k tomu prišiel, pretože ľudské oko nedokáže spracovať viac než 25 snímok za sekundu. Závodná hra bežala na dvoch GTX 780tkách v zapojení SLI a nie na samotnom tablete, aby sme vás náhodou nezmýlili.
Musíme podotknúť
Čo nás ale prekvapilo, bola ukážka pripojenia Nvidia Shield Tablet na veľkú obrazovku. Ako ste si mohli všimnúť, prechod v samotnom menu je plynulý, Tegra K1 zvládala pripojenie cez HDMI. Jej 10-foot užívateľské rozhranie vyzerá byť jednoducho ovládateľné a zároveň svižne reagovalo na príkazy zo Shield ovládača. Niečo podobného pripravuje aj Alienware so svojou PC konzolou Alpha, ktorú sme si predstavili pár dní dozadu v tejto ukážke. Hlavnou výhodou podľa nás bude to, že ak sa hráte na Shield tablete a budete si chcieť preniesť svoju hru do obývačky, tak sa pripojíte z tabletu pomocou streamu na váš herný počítač a ten napojíte na televízor. Nielenže tým získate pohodlie, ale aj grafický výkon vášho počítača a ovládateľnosť dotykovej obrazovky tabletu.
K záveru videa bolo ukázané „Unreal Rivalry demo„, ktoré bolo predstavené verejnosti pár mesiacov dozadu. Taktiež sa spomenul Google, ktorý prinesie tzv. „Android Extension Pack“ (AEP) pre mobilné zariadenia. Tento AEP umožní vývojárom priniesť do hier neopakovateľný herný zážitok, aký poznáme pri hraní na high-end stolných počítačoch, v ktorých útrobách driemu najvýkonnejšie grafické karty súčasnosti. Tým chce firma, ktorá ešte v roku 2005 kúpila vtedy neznámu firmu Android Inc., vedenú Andym Rubinom, ktorý už od roku 2013 nepracuje ako riaditeľ vývoja pre tento operačný systém, ale radšej sa sústreďuje na svoj životný cieľ, dosiahnuť to, že nech budeme kdekoľvek v byte, hociktoré ich zariadenie budeme môcť využívať plnohodnotne pre naše herné záľuby.
Odbočme na chvíľu od témy
Cieľom a životnou láskou Andyho Rubina je vytvorenie skutočného robota. Práve preto samotné logo Android vyzerá ako robotický človek. Ešte doplníme, že Google postupne potichu odkúpil 7 robotických spoločností a ako ich šéfa menoval práve spomínaného Rubina. Ak čítate Times, tak ste sa to mohli dozvedieť z ich decembrového čísla. Čo pre nás Google chystá v najbližších rokoch? Nevieme, môžeme len polemizovať a domnievať sa, že to bude mať niečo spoločné s robotikou.
A vráťme sa späť
Nedalo nám nevšimnúť si, že prezentované demo prebieha v reálnom čase, žiadna nahrávka. Bolo vcelku vtipné vidieť postavu, ako sa hrá na automatoch, ktoré ovládli väčšinu Spojených štátov v 80-tych rokoch, ale oveľa viac nás zaujala takmer dokonalá reprodukcia kaluže vody na podlahe. Dosiahnuť takúto grafickú úroveň z tabletu je, povedzme, nezvyčajné. Reprezentant v pásikavej košeli ešte poukázal na to, že, samozrejme, nebude možné očakávať tak vysoké detaily v hrách ako na stolných počítačoch, ale za to spotreba energie bude menšia než 10W. A ak sa pýtate, čo bude potrebné na bezchybné streamovanie vašich hier cez Nvidia Shield Tablet do vášho počítaču, tak je to:
– Desktop: Nvidia GTX 650 a vyššie
– Notebook: GTX 600M a vyššie
– CPU: Intel Core i3-2100 3.1GHz alebo AMD Athlon II X4 630 2.8 GHz a vyššie
– Systémová pamäť: 4GB minimum
– OS: Windows 7 alebo 8
– Software: GeForce Experience a najnovšie ovládače
– WiFi Router: 802.11 a/g (minimum), 802.11n dual band (odporúčaný)
Tablet by mal byť dostupný od 14. augusta na európskom trhu s cenou začínajúcou na 223 eurách za 16GB verziu, 30 eur za obal na tablet a 45 eur za samotný ovládač.
Ak vás tento článok zaujal, veľmi radi si prečítame vaše príspevky na toto herné zariadenie.