Komunitní manažéri Marcin a Tadek z CD Projektu RED prezradili niekoľko nových detailov o Witcher 3: Wild Hunt. Keďže je hra open-world, mnohí sa pýtali, ako to bude s prispôsobovaním sa levelu nepriateľov k vášmu levelu, čiže so súčasťou, ktorú využíva hlavne séria The Elder Scrolls od Bethesdy. Zaklínač 3 nebude obsahovať žiadny level-scaling, takže ak sa zatúlate do nepreskúmaných miest, bude len vašou vinou, že vás nejaký ten zloduch skolí jednou ranou.
Tvorcovia sa taktiež nechali inšpirovať klasickými RPG a prinesú inventár, ktorý bude rozdelený na imaginárnu štvorcovú sieť. Týmto dosiahnu prehľadnosť pri jeho používaní a jednoduchšiu manipuláciu s vecami v ňom. Hra nebude taktiež hráčov nútiť rútiť sa strhmlav príbehom v šialenej rýchlosti až na jeho koniec. Štúdio úlohy navrhlo tak, aby si mohol dať hráč načas a splniť ich, kedy bude sám chcieť.
Určite si všetci spomínate na súbojový systém v dvojke, ktorý sa neslávne preslávil hlavne vďaka častému využívaniu kotúľov. Wild Hunt má mať síce základ súbojov vychádzajúci z predchádzajúcej časti, no vývojári sa poučili a prinesú omnoho širšiu paletu pohybov, takže súboje by už teraz nemali vyzerať ako na hodine telocviku na základnej škole.
Najzákladnejšia novinka bude v tom, že hra nebude obsahovať vetvenie príbehov. Pamätáte si na druhú kapitolu v Assassins of Kings, ktorú ste mohli absolvovať buď vo vojenskom tábore alebo v osadenstve trpaslíkov? Tretia časť nebude obsahovať podobné záležitosti. Vývojári totiž chcú, aby každý dostal na prvýkrát hneď tú maximálnu možnú dávku celého príbehu. Aj ked o rôzne rozhodnutia a následky z nich plynúce neprídeme ani tentokrát.