- Bývalý vývojár Rockstar Games Obe Vermeij prezradil niekoľko detailov o hre Grand Theft Auto: San Andreas
- Hra totiž oslavuje 20 rokov od vydania
Legendárna hra Grand Theft Auto: San Andreas oslavuje 20 rokov od svojho vydania (a snáď sa kvôli tomu cítite staro 🙂 ). Pri tejto príležitosti sme sa dozvedeli, čo sa do hry dostalo ale aj nedostalo a to vďaka retrospektíve bývalého vývojára Rockstar Games Obbeho Vermeija. Ten si na sociálnej sieti X zaspomínal na tvorbu tejto hry.
Vermeij prezradil, že pôvodným plánom bolo vytvoriť tri samostatné mapy, pričom do každej z nich by sa dalo cestovať iba cez dopravné prostriedky (vlaky a lietadlá). To by na jednej strane umožnilo vývojárom vytvoriť viac unikátne mestá a zároveň by to umožnilo obísť drastické obmedzenia pamäte konzoly PlayStation 2.
„Takisto by bolo jednoduchšie mať pre každé mesto iné policajné/ ambulantné/ požiarnické vozidlá. Rôzne pickupy, typy počasia atď. Bolo by tiež jednoduchšie zadržať hráča, kým nenastane čas pre ďalšie mesto. Takisto by bolo jednoduchšie usporiadať modely na DVD podľa jednotlivých miest, čo by pomohlo streamovaniu.“
Míting manažmentu Rockstar Games ale rozhodol, že bude vytvorené jedno veľké mesto. To bolo síce komplikovanejšie, no o to viac pôsobivé.
Doba bola iná…
Vermeij si tiež zaspomínal na časy, kedy vydanie hry znamenalo veľké podujatia v herných obchodoch. Na rozdiel od dneška, kedy si hru kúpime digitálne a jej vydanie oslavujeme…hraním doma.
„Internet bol na nič a okrem niekoľkých trailerov toho hráči o hre veľa nevedeli. Zašiel som do najväčšieho obchodu v blízkosti kancelárií R*North, ktorým bolo HMV na Princess Street v Edinburghu. Aj keď bol mrholiaci večer, rad sa kľukatil cez celý obchod a rozlieval sa na ulicu. Bolo ohromujúce vidieť všetkých tých nadšených ľudí, ktorí sa celú noc vracali domov a hrali hru.“