Na blížiacom sa E3 (15. – 17. jún 2010) budú predstavené hlavné hity tohto roka – pohybové senzory ku konzoliam. Pre Xbox je to Natal, pre PS3 je to Arc.
O Natal sa už toho napísalo veľmi vela. Aká je však skutočnosť? Aký bude? Má vôbec význam? Natal je špeciálny snímač s 2 kamerami. Tie snímaju jednotlivé končatiny tela a ich pohyb prenášaju do hry. Niečo podobné prinieslo nintendo vo svojom Wii, avšak tu bol použitý polohový senzor a preto bolo ovládanie telom obmedzené. Natal sľubuje využitie celého tela. Na nasledujúcom videu je možné vidieť demo, v ktorom ste postava, ktorá má za úlohu odraziť čo najväčší počet lôpt. Avšak je vidieť že odozva hry na váš pohyb dosť vysoká.
Či to vadí? Myslím že to záleží od hry. Zatiaľ čo rýchle akčné hry vyžadujú okamžitú reakciu, RPG, adventúry a iné "pomalšie" hry nevyžadujú tak rýchlu reakciu. Uvdíme ako bude vyzerať finálny Natal a či sa Microsoftu podarí túto odozvu ešte viac znížiť.
Nadšenie z Natalu neskrýva žiadne herné štúdio, avšak čakajú na reakciu hráčov a ich prijatie tohto systému. Je ťažko predvídať či Natal zlepší herný zážitok, alebo naopak ho degraduje. Možno niekomu bude vadiť, že musí "poskakovať pred obrazovkou" a niekto si to nebude vedieť vynachváliť. Hlavne herný vývojari budú musieť vydláždiť cestu pohybovému ovládaniu. Sony sa vyjadrilo k Natalu: "V určitých momentoch bude treba stlačiť aj tlačidlo." Zatiaľ sme videli samé mini-hry avšak reálne nasadenie si neviem predstaviť. Bolo oznámené, že hra Fable 3 bude využívať Natal, no videli sme len akési gestá, ktoré budeme môcť v hre vykonávať (objatie, vrhnutie do žalára a pod.).
Ako sa budeme s natalom pohybovať? Ako budeme strielať? Ako pridáme plyn a zabrzdíme? Toto sú najdôležitejšie otázky. Dúfajme, že odpove na ne dostaneme čo najskôr. Je zaujimavé, že Microsoft ešte ani nedokončil vývoj Natalu a už je hotová jeho inovovaná verzia.
Natal
klady
- revolučný spôsob ovládania
- predpokladaná cena (50$)
zápory
- rozporuplné nasadenie
- odozva
Dátum vydania: Vianoce 2010 (možno už Október). Predpokladaný predaj: Do jedneho roka má 10 miliónov domácností Natal.
NATAL TRAILER
ARC
Pohybový ovládač Arc sa zatiaľ nepredviedol, jediný funkčný prototyp bolo možné vidieť na CES. Jediné nové informácie máme z interview s vývojárskym štúdiom High Voltage Software (The Conduit). Toto štúdio pracuje na FPS strielačke The Grinder, ktorá má využiť plný potenciál pripravovaného Arc. "Ako sme povedali, máme developer kit pre tento senzor a je to úžasné zariadenie," povedal HVS CEO Kerry Ganofsky špeciálne pre IGN.com. "Funguje presne tak ako môžete videť v reklame," dodal Eric Nofsinger. Na predčasný verdikt je ešte priskoro, preto si musíme počkať na nové informácie.
Ďalšie články súvisiace s Natal a Arc:
- EA Sports Active pre Xbox a PS3
- Insomniac Games o Project-e Natal
- Potvrdzujú uniknuté Halo Reach screeny Natal?
- Sony: Pohybový ovládač tento rok
- Projekt Natal, čo o ňom vieme…
zdroj: