Z Tokyo Game Show 2014 prichádzajú zaujímavé doplňujúce informácie o hratelnosti Final Fantasy XV. O hre sa vedelo, že to bude skôr akčným RPG so zameraním na hack-and-slash súboje, no čo sa týka ovládania samotných postáv, to bolo doteraz zahalené rúškom tajomstva.
Keďže je hra rýchla a akčná, vracia sa systém gambitov z Final Fantasy XII, ktorými ste vašim postavám nadiktovali akcie v určitých situáciách. Postavám budeme môcť nastaviť aká vzdialenosť od nepriateľa už bude kritická a tým spustia útok, či už normálnymi zbraňami alebo mágiou. Nové nastavenia a podmienky (ak nastane taká situácia, tak spravíš toto) sa budú odomykať postupom hrou, levelovaním alebo kupovaním nových vecí. To isté sa týka aj počtu podmienok, ktoré budú môcť byť nastavené postavám.
Obrana už nebude viac súvisieť s nejakými štatistikami, ale pôjde v prvom rade o vaše rýchle prsty pri stlačení daného tlačítka na krytie alebo pri nejakých úskokoch do strán a podobne. To isté platí aj o útoku, hra sa bude hrávať ako akčný sekačkový titul. Každá zbraň bude mať svoje plusy a mínusy. Pri bojových stretoch si budeme môcť prepípnať medzi jednotlivými postavami, pričom ostatní sa budú správať podľa nadelených príkazov, podľa gambitov.
Mágia dostane jeden nový prvok v tom, že zle použité kúzla môžu zasiahnuť aj vašich spolubojovníkov. To je, čo sa týka série, úplná novinka. Hlavná postava Noctis bude ovládať špeciálnu schopnosť Warp, ktorou sa bude môcť v sekunde premiesniť na rôzne miesta. Prítomné budú aj kooperačné útoky, ktoré budú programovateľné taktiež pomocou gambitov napríklad ako „Keď sa Noctis dotkne Ignisa – Execute Cross Slash“.
Skupina bojovníkov sa bude skladať najviac zo štyroch členov, postavy získajú nové skúsenostné body nazbierané počas dňa len vtedy, keď pôjdu spať, postavy, ktoré nebudú pravidelne spávať, budú mať v bojoch znížené štatistiky. Po svete sa bude dať pohybovať peši, v autách, na chrbte chocobov, či inak a to buď normálnym riadením, alebo autopilotom. Hra bude obsahovať dynamický systém dňa a noci, pričom deň bude trvať približne 30 reálnych minút. V noci sa stanú príšery silnejšie. Hratelnosť a postavy bude ovplyvňovať aj rozmanité počasie.