Co-op hier je v hernom svete požehnane a majú úspech, o čom svedčí vydávanie stále nových titulov, ako napríklad nové BorderLands: Pre Sequel. Tvorcovia legendárneho titulu Left 4 Dead 2, síce nesplnili požiadavky hráčov a nevydávajú tretie pokračovanie tohto úspesného co-op zombie titulu, no aj tak si získali pozornosť novou hrou, ktorá len z videí dostala mnoho ocenení. Je ňou Evolve, v ktorej stoja štyria lovci proti jednému silnému monštru. Lovci samozrejme jednotlivo preberajú role Medica (Val,Lazarus), Supporta (Hank, Bucket), Trappera (Maggie, Griffin) a Assaulta (Markov, Hyde). Každá má iné uplatnenie v boji a ostatní bez podpory čo i len jedného člena majú mizivú šancu na prežitie. Každý lovec aj monštrum má štyri dostupné prostriedky, vďaka ktorým buď stopuje a zabíja, alebo pomáha svojím spoluhráčom. Sú to rôzne zariadenia, zbrane, alebo schopnosti, z ktorých každá má rôzne uplatnenie a rôzny čas prebíjania a dobíjania.
Zoznámte sa s Lovcami
Medic, ktorý lieči svoj tím a pomáha mu zneškodniť monštrum tým, že svojou zbraňou na nej vytvorí slabé miesta, cez ktoré príšere zvyšok tímu uberá viac života tak a rýchlejšie ju tak zabije. Jednou z dvoch Medicov je Val. Jej výbava obsahuje Medgun, pri ktorej už z názvu vyplýva, že je určená na uzdravovanie členov tímu. Medgun môžete taktiež použiť na oživenie polo mŕtvych hráčov, ležiacich na zemi a čakajúcich na smrť, alebo oživenie. Ďalšou zbraňou bude zbraň na ostreľovanie, ktorá vytvára slabiny na nepriateľoch. Sekundárna zbraň po zásahu nepriateľa otrávi, čím ho spomalí a zvýrazní ostatným lovcom, a tak uľahčí jeho dostihnutie. Štvrtá je schopnosť vyliečiť určitú časť zdravia sebe aj spoluhráčom neďaleko. Druhý z roly Medica je Lazarus. Ten má taktiež schopnosť vrátiť neďalekým spoluhráčom určitú časť zdravia. Rovnako má aj zbraň na ostreľovanie, ako Val, no na rozdiel od Val-a, má jeho zbraň zásobník a nemusí sa prebíjať po každom výstrele. Jeho sekundárny predmet nie je zbraň, ale akási high-tech rukavica, pomocou ktorej môžete oživiť polomŕtvych spoluhráčov rýchlejšie, ba dokonca ňou môže mŕtvych lovcov priviesť späť k životu. Jeho poslednou schopnosťou je neviditeľnosť, vďaka ktorej budete môcť príšeru vystopovať bez toho, aby vás zacítila, alebo nenápadne oživiť spoluhráča v boji.
Support plní rolu takmer podobnú, ako Medic, no ten už má silnejší arzenál zbraní. Prvým, ktorého dostanete bude Hank. Hankovou úlohou je dosiahnuť to, aby mal Medic menej práce s oživovaním. Hank neuzdravuje spoluhráčov, ale pomáha im, aby stratili minimum života. Jeho primárnou zbraňou je Laser Cutter, ktorý je používaný proti nepriateľom, ktorým berie nemalé množstvo života. Dosť nepríjemná pre monštrum nie je zbraň, ale zariadenie, ktoré dodáva spoluhráčovi štít rovnako, ako Medgun dodáva život. Keď je spoluhráč mimo dosah alebo je medzi Hankom a spoluhráčom nejaká prekážka lúč štítu sa preruší a štít zmizne. Keď Hank preruší dodávku štítu, z dôvodu, že už ho veľa naostáva a opäť ho zaktivuje, spoluhráč má opäť plný štít. Najlepšie je dodávať štít Medicovi, ktorý lieči ostatných, čo vám zaistí dosť veľkú výhodu proti nepriateľom. Avšak kapacita dodávania štítu za sa určitú dobu minie a neostáva nič iné, len čakať kým sa znovu dobije.
Aby nebol Hank len ako podpora, tak má schopnosť Orbital Barrage. Je to zariadenie, ktoré označí malú oblasť a zbombarduje ju raketami. Tento útok poškodzuje aj Hanka, tak je treba dávať pozor, kde stojíte, aby ste spolu s monštrom nezabili aj seba. Táto schopnosť má obrovské poškodenie a dokáže monštru poriadne zavariť. Poslednou Hankovou schopnosťou je Cloaking Device, ktorá urobí nevideľnými vás aj blízko stojacich spoluhráčov. Táto schopnosť je dobrá nato, aby ste nepozorovane obkľúčili monštrum, urobili neviditeľnými polomŕtvch spoluhráčov a vy ich tak môžete nepozorovane oživiť alebo aby ste v prípade silovej prevahy monštra dokázali uniknúť živí. Druhým z triedy Supportov je robot Bucket, ktorý má okrem Cloaking Device trochu iné schopnosti. Primárnu zbraň má laserom navádzaný raketomet so štyrmi raketami. Druhá zbraň sú sentry, lietajúci roboti, ktorí útočia v malom okruhu automaticky na monštrum a živočíchy, ktoré útočia na vás. Poslednou schopnosťou je UAV. Bucket si odmontuje vlastnú hlavu, ktorú budete môcť ovládať ako malý dron a s jeho pomocou rýchlejšie vypátrať polohu monštra. UAV má tiež kapacitu batérie.
Treťou rolou Je Trapper a prvá je Maggie. Maggie má len 3 zbrane/schopnosti, pretože štvrtou je akýsi vesmírny pes Daisy, ktorý s vami bojuje, stopuje monštrum a dokáže vás oživiť keď ležíte na zemi. Jej primárnou zbraňou je Machine Pistol, ktorá strieľa veľmi rýchlo a berie množstvo života nepriateľom. Sekundárnou „zbraňou“ sú Harpoon Traps. Táto zbraň vystrelí na zem harpúnu, ktorá v prípade, že prejde okolo nej monštrum trafí ho a drží ho, pokým nepretrhne lano. To ho pomáha obkľúčiť, zatiaľ čo sa nemôže hýbať. Poslednou hračkou je Mobile Arena, zariadenie ktoré vytvorí v oblasti niečo podobné bubline, cez ktorú sa monštrum nedostane, pokým je toto zariadenie aktívne. Tak je jednoduchšie monštrum uväzniť a zabiť ho. Druhý Trapper Griffin, má tiež mobile Arena, ako Maggie. Jeho primárna zbraň je SMG, ktoré je vhodnejšie na ničenie menších „živočíchov“ na mape. Harpoon gun je skoro podobná ako má Maggie, no táto nestrieľa harpúny na zem ale na cieľ, ktorý znehybňuje na určitú dobu. Posledným prístrojom sú Sound Spikes, čo sú vlastne na diaľku ovládané senzory, ktoré vám pomôžu nájsť monštrum, ak práve okolo nich prešlo.
Poslednou rolou lovcov je Assault. Úloha Assaulta je celkom jednoduchá, spôsobiť čo najväčšie poškodenie, k čomu mu pomáhajú jeho ťažké zbrane. Markov je prvý z triedy supportov. Jeho elektronická útočná puška je lepšia na dlhé vzdialenosti a na blízko má pri sebe akúsi zbraň, ktorá strieľa silné blesky. Medzi jeho ďalšie schopnosti patrí Personal Shield, ktorý mu dodá štít bez použitia akéhokoľvek zariadenia a trvá mu, pokým sa nevybije, alebo pokým ho nepriateľ nezničí. Poslednou zbraňou Markovova sú miny, ktoré vybuchujú, keď je nepriateľ v ich okolí a berú slušné poškodenie. Druhým Assaultom je Hyde. Jeho výbva obsahuje plameňomet na blízko, rotačný guľomet na väčšiu diaľku, toxic grenade, ktorý po výbuchu ešte dlho poškodzuje nepriateľa a rovnako ako Markov má aj Hyde Personal Shield.
Objavte monštrá!
Evolve už na prezentáciách obsahovalo aspoň 2 príšery a ďalšie do vydania pribudnú. Tie, čo sme mali šancu vidieť a koniec koncov si za ne cez Big Alphu aj zahrať sú Goliath a Kraken. Goliath je monštrum stavbou tela pripomínajúce King Konga, no bez srsti a v tvári sa nepodobá na žiadne známe stvorenie. Je rýchly a silný. Dokáže skákať na veľké vzdialenosti a pri tom udrieť do zeme obrovskou silou (Leap Smash), vytrhnúť zo zeme veľký kus skaly a hodiť ho po nepriateľovi (Rock Throw). Taktiež sa dokáže rozbehnúť obrovskou rýchlosťou a odhodiť lovcov (Charge) a jeho poslednou schopnosťou je chrlenie ohňa (Fire Breath), ktorý dokáže zasiahnúť viac nepriateľov naraz, ktorí po zásahu ešte chvíľu horia.
Druhou príšerou je Kraken, ktorý s prehistorickým monštrom mora nesie okrem mena aj niečo podobné chápadlám, no s vodou nemá takmer nič spoločné. Ako bol Goliath zameraný na oheň, tak je Kraken zameraný na elektrinu, respektíve blesky. Taktiež na rozdiel od Goliatha je Kraken skôr zameraný na boj z väčšej vzdialenosti a k tomu má aj upravené schopnosti. Namiesto Goliathových vysokých skokov má Kraken akési „vystrelenie“ do vzduchu, ktoré mu umožňuje stratiť sa v korunách stromov a taktiež prekonať rýchlejšie väčšie vzdialenosti. Krakenove schopnosti sa zameriavajú na cielené plošné útoky, s veľkým poškodením. Dokáže vystreliť až 3 guľové blesky (Banshee Mines), ktoré nasledujú nepriateľa, ktorý je k ním najbližšie, ďalej dokáže vyvolať blesk (Lighting Strike) s veľkým plošným poškodením. Na odhodenie nepriateľov má bleskový vír (Vortex) a schopnosť ktorá vyšle od Krakena reťazový blesk na blízkych nepriateľov (Aftershock).
Každá hra sa začína rovnako. Monštrum požiera svoju obeť a medzitým sa tím lovcov pripravuje na výsadok v ich lodi. Monštrum má približne 10-sekundový náskok pred lovcami, čo je dosť času na to, aby stihlo ujsť ďalekú vzdialenosť. Po vysadení lovcov, sa lov začína. Hra je veľmi dynamická. V jednu chvíľu lovci naháňajú príšeru, no o pár minút utekajú o život. Úlohou monštra je zabiť lovcov skôr, ako oni ju, alebo zničiť Power Core, ktoré musia lovci pred ňou uchrániť. Na to sa ale monštrum vyvinúť do štádia 3. Keď monštrum zožerie dostatok tamojších živočíchov, bude pripravené na vyvinutie, takzvané Evolve. Už teda vieme, podľa čoho sa hra volá. Požieranie tvorov na planéte nepomáha len pri vyvinutí, ale dodáva monštru permanentný štít, ktorý môžu zničiť len jeho nepriatelia. Monštrum má schopnosť smell, vďaka ktorej ucíti tamojšie tvory a tak sa môže vyvinúť rýchlejšie, ako by ich mala hľadať len na základe zraku. Monštrum touto schopnosťou dokáže cítiť aj lovcov, čo mu môže dodať moment prekvapenia pri útoku, alebo schopnosť jednoduchého vyhnutia sa lovcom a ich zmätenia. Lovci stopujú monštrum na základe jeho stôp, no vo vode, kde stopy miznú sa im môže monštrum stratiť. Kraken, s jeho schopnosťou lietania na krátku dobu, nemusí zanechať žiadne stopy. Veľký pozor si monštrum musí dať na okolité vtáky, aby ich nevyplašilo, pretože to lovcov upozorní a vedia, ktorým smerom sa dať. Tomuto sa da vyhnúť, keď sa monštrum potichu prikráda, čím nezanecháva stopy, ani neplaší okolité tvory a tak môže buď na živočícha, ba dokonca aj na lovca skočiť z úkrytu a trhať ho pokým ho nezabije, alebo pokým neutŕži od nepriateľov poškodenie. Monšrum si na začiatku vyberá 3 schopnosti, ktoré bude ovládať a pri Evolve si buď pridá aj štvrtú, alebo všetky 3 body minie na vylepšenie už naučených schopností. Každé kolo je iné, v každom kole sa lovci aj monštrum dostávajú do iných situácii, v každom kole má šancu vyhrať iná frakcia.
Každý lovec má Jetpack, ktorý vám pomáha zdolávať vysoké prekážky, alebo vás rýchlo posunie o pár metrov dopredu, čo sa dá využiť aj na vyhnutie sa útoku nepriateľov. Najlepšie pre lovcov je nedovoliť monštru dostať sa do tretieho štádia, pretože schopnosti monštra sú silnejšie, no ich sila sa nijak nezmenila. Hry sa dajú vyhrať za 4 minúty, alebo až za skoro pol hodiny. Záleží na šikovnosti oboch tímov. Lovci po smrti jedného, alebo viacerých členov neostanú dlho bez mŕtvych členov. Ich mŕtvy kolegovia sa k ním po chvíli rovnakým vysadením, ako na začiatku hry vrátia a lov pokračuje. Lovci sú však v nevýhode a musia sa pred monštrom schovávať. Ako monštrum, tak aj lovci majú perky, ktoré si vyberajú pred začiatkom hry. Sú to permanentné bonusy, trvajúce po celú hru. Či už je to rýchlejšie dobíjanie jetpacku, väčšia odolnosť, silnejšie útoky, obnova života, rýchlejšie požieranie tvorov, rýchlejšie dobíjanie zbraní a schopností a mnohé ďalšie. Taktiež máte v každej role úlohu na každú zbraň a schopnosť (napr ubrať isté množstvo života, rovnaké množstvo života vyliečiť a pod.), ktorého dosiahnutím získate permanentný bonus na danú zbraň alebo schopnosť. Keď v danej roli získate na všetky štyri po jednej hviezdičke, odomkne vám druhú postavu pre danú rolu, ktorá tiež teito vylepšenia má (napr. Val odomkne Lazarusa a Goliath Krakena).
Prvé dojmy z hry pôsobili naozaj úchvatne. Dej bol zasadený do nádherne vyzerajúceho prostredia. Príroda v hre vyzerá výborne. Vývojári z Turtlerock a 2K dokázali vytvoriť uveriteľnú vesmírnu faunu aj flóru, ktorá dodáva planéte nádych sci-fi a hru to len obohacuje. Navyše časti prostredia sa dajú zničiť (napr. keď monštrum prejde okolo menšieho stromu, zhodí ho a lovci to majú šancu nielen počuť, ale aj vidieť). Hra je niečím novým v hernom priemysle a ponúka hodiny a hodiny zábavy. Hra vychádza na PC a next-gen 10.2.2015.