A je to tu opäť. Nový animák, s ktorou prichádza aj nová hra. Naposledy to bolo „Hore do oblakov“, ktoré sa dokonca dokázalo jemne (kvalitou) vyzdvihnúť oproti ostatným hrám podľa animákov. Bude tomu tak aj u „Princezna a žabák“?
Musím sa priznať, že film, podľa ktorého je táto hra, som nevidel. Animáky ma jednoducho nelákajú, a ak mám byť úprimný, myslím si, že by mi jeho pozretie nijak nezlepšilo pocit z hrania hry. Príbeh je ale rovnaký. Hlavná postava hry je princezná Tiana (mimochodom, to je prvá černošská princezná v histórii štúdia Disney), ktorá si chce založiť vlastnú reštauráciu v New Orleans. Na začiatku hry prídete do schátranej budovy (áno, presne z nej sa stane reštaurácia), kde sa bude odohrávať celá hra, aj keď nie tak celkom. V celej reštaurácii máte postavy (známe z filmu), s ktorými začínate kapitoly. Na každú postavu sa viaže iná kapitola, resp. iná story. Napr. pracovanie ako servírka v reštaurácii, ples aťd. Od toho, akú kapitolu si zvolíte, sa odvíjajú aj úlohy, ktoré v nej robíte. A tu sa dostávam ku celej podstate hry. Celá hra by sa dala v podstate označiť za Quick Time Event (žiaľ, od takého Heavy Rain má VEĽMI ďaleko). Celú hru nerobíte nič iné, než hýbete myšou, stláčate v správnu chvíľu správne tlačidlo atď. Príkladom je tanec, kde vám po obrazovke behajú tlačidlá, ktoré ak sa dostanú do kruhu, musíte ich stlačiť (teoreticky by sa to dalo prirovnať ku Guitar Hero). Alebo hranie na hudobný nástroj, kde čo najrýchlejšie hýbete myšou. Potom tu máme aj napríklad zapamätávanie si vecí – princezná si nemá čo obliecť na ples, a tak si musíte zapamätať, čo mala kedy oblečené, a potom vybrať, v čom nakoniec pôjde. Vo všetkých minihrách navyše bojujete proti trom súperom, a kto získa najviac bodov, ten vyhrá. Body získate za rýchlosť, presnosť a správnosť. Prišli mi divné, že ja keď som v minihre skončil posledný, tak som mohol pokračovať v príbehu ďalej bez toho, aby som musel reštartovať minihru.
Tieto minihry sa s vami tiahnu celú hrou, vďaka čomu sa hra stáva neskutočne stereotypnou (navyše ich náročnosť je naozaj triviálna, ale možno budú pre skupinu, ktorej je hra určená, náročné), ale našťastie sa sem-tam vyskytne jemné spestrenie. Napríklad sa raz hráči (ak to tak môžem nazvať, vzhľadom na to, že ostatných troch ovláda počítač) rozdelili do dvoch skupín a museli spoločne nájsť v skrinkách rovnaké predmety (dalo by sa to nazvať aj pexeso), ktoré potom dali do prípravy ragú. Škoda, že takýchto spestrení bolo iba zopár. Po každej úspešne zvládnutej minihre dostanete odmenu v podobe predmetu. Po skončení kulinárskej minihry dostanete nejakú ingredienciu, po minihre s oblečením nejaké tie šaty atď. To potom využijete napr. v kuchyni, kde minihrou navaríte chutný pokrm pre hostí, alebo sa v svojej izbe prezlečiete atď. Nemá to nejaký extra význam, ale na 10 minút zabaví. Po každej dokončenej kapitole si môžete vylepšiť reštauráciu, ale to len tak, že si zvolíte farbu závesov, obrusov či lámp… Grafika hry používa engine zo spomínaného „Hore do oblakov“, čiže je príjemne rozprávková. Hudobná stránka hry je chudá a repetatívna. Nájdeme tu ale český dabing, ktorý samozrejme nedosahuje profesionálnych kvalít, ale na splnenie účelu postačí. Žiaľ, ale aj dabing je repetatívny. V jednej minihre, kde trebalo tancovať, som po každom úspešnom tanci počul „Vy teda ale umíte tancovat!“ a iné to nie je ani pri ostatných minihrách.
Herné spracovanie Princezna a žabák nemôžem označiť nijak ináč, ako priemerné. Ponúka zopár dobrých nápadov, ktoré ale ostávajú hlboko pochované pod neskutočným stereotypom a repetatívnosťou. Ak ste ale dievča do veku 6 rokov, ktoré behá po byte v princeznovských šatičkách, môžete dať hre 90%>.
Grafika Zopár dobrých nápadov |
|
Stereotyp Repetatívnosť |
|
55% | |
ŽÁNER | detská |
VÝROBCA | Griptonite Games |
VYDAVATEĽ | Disney Interactive/ CDPROJEKT |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |