Aj keď väčšinu leakov treba brať s rezervou, mnohé z nich v sebe často nesú časť pravdy a niektoré sú dokonca skoro úplne pravdívé. Vyzerá to tak, že tieto boli pripravované pre pravdepodobné ohlásenie na letnej E3 a o Mass Effect 4 sa tak konečne dozvedáme skoro všetko, čo sme chceli vedieť. Samozrejme, nie je možné overiť pravdivosť nasledovných informácií a je nepravdepodobné, aby sa k nim BioWare alebo EA vyjadrovali, no veľmi podobný leak sa na Reddite objavil aj pred ohlásením Dragon Age: Inquisition a v konečnom dôsledku bol skoro stopercentne pravdivý.
Poďme sa teda pozrieť, čo nás podľa leaku v Mass Effect 4 čaká:
Mass Effect 4 kontext:
- Pokračovanie legendárnej série by sa malo odohrávať v Helius Cluster, ktorý je časom aj vzialenosťou úplne oddelený od hrdinských skutkov Sheparda a bojov proti Reaperom. Mali by sme sa vžiť do kože prieskumníka, ktorý vedie expedíciu do vzdialených kútov vesmíru v snahe nájsť nové kolónie pre ľudstvo. Ako cestujete galaxiou, ktorá ma byť 4x väčšia ako v ME3, zbierate materiály, budujete kolónie, stretnete mnoho nepriateľov z divokých krajín. V tom vám budú napomocné mechaniky vylepšovania vašej lode, arzenálu, no aj posádky. Počas cestovania narazíte na pozostatky prastarej civilizácie, veľmi vyspelej a silnej, ktorej artefakty a technológie sú roztrúsené všade naokolo a budú vaším hlavným cieľom. Táto civilizácia sa volá Remnants a o jej technológiu majú záujem aj iné rasy, ktoré ňou chcú dominovať galaxii. Postupom času budete pomocou týchto, no aj iných surovín zlepšovať svoju výbavu a budete tak môcť navštevovať hlbšie časti galaxie.
Posádka:
- Počas príbehu budete môcť naverbovať sedem spoločníkov, ktorí budú bojovať po vašom boku. Každý s vlastnou osobnosťou, príbehom a špecifickými schopnosťami pre rozvinutie vašich strategických možností. Ako obykle budú na misiách dostupní vždy dvaja. Samozrejme, nebudú chýbať možnosti kustomizácie posádky, ako ich výbava, schopnosti a zbrane. Každý spoločník bude mať vlastnú príbehovú líniu a bude opäť prítomný aj systém loajality k spoločníkom.
Strike Team Missions:
- Helius Cluster je obroským miestom a nemôžete byť všade naraz. Postuom času, ako zveľadíte svoje kolónie, loď a posádku, dostanete možnosť najímať vlastných žoldnierov, ktorí budú tvoriť počítačom kontrolovaný Strike Team, ktorý budete môcť posielať na náhodne generované misie, ktoré budú časovo závislé (niečo ako misie v DA:I na Vojnovom Stole). Pošlite svoj tím na misiu a zatiaľ pokračujte vo vlastných povinostiach. Tento tím budete môcť taktiež kustomizovať a vylepšovať. Niekedy sa ale vyskytne možnosť zaangažovať sa do Strike misií osobne a vtedy budete môcť splniť tieto misie použitím vaších postáv z Multiplayeru, a to aj spolu s ďalšími troma priateľmi. Čím viac priateľov, tím väčšia obtiažnosť, ale aj odmena. Za tieto multiplayerové misie budete dostávať špeciálne singleplayer odmeny. Ak sa zapojíte do strike misií vašich priateľov, taktiež budete odmenení bonusovými odmenami.
Multiplayerový „Horde mode“:
- Pre tých z vás, ktorí milovali multiplayer ME3, máme skvelú správu. Multiplayer by sa mal vrátiť aj v 4-ke a to ešte premakanejší. Vy a traja vaši kamaráti sa postavíte proti vlnám nepriateľov na niekoľkých bojiskách galaxie. Počas misií budeme opäť musieť plniť mnohé úlohy ako zneškodňovanie bômb alebo zabíjanie určitého cieľa. Samozrejme, nebude chýbať hlboka multiplayerová kustomizácia a okrem toho budete v MP môcť zarábať peniaze do singleplayerovej časti hry.
Zakladajte nové kolónie:
- Zakladanie nových obydlí bude mať pre hráča dramatický dopad na hru. Počas vášho cestovania galaxiou budete mocť zakladať nové kolónie, kde budete rozhodovať o ich účele. Vytvoríte len Hliadkujúcu kolóniu, ktorá vám odkryje okolie a sprístupní nové misie, alebo radšej banícku kolóniu, ktorá vám budete zabezpečovať prísun surovín? Rozhodnutí bude viacero.
Dialógy:
- Dialógy a možnosti rozhovoru by mali v novom ME4 nabrať nový rozmer. Nové, hlbšie možnosti vášho zásahu do konverzácií by mali obsahovať prvky ako napríklad vytiahnúť pištoľ počas rozhovoru a prinútiť tak druhú stranu k tomu, čo chcete. To je len jeden príklad z mnohých, ktoré môžu viesť k extrémnym zmenám v priebehu vášho hrania.
Preskúmavanie galaxie:
- Ak si pamätáte na Mass Effect 1 a preskúmavanie galaxie pomocou Maka (terénneho pozemného vozidla), skombinujte to s preskúmavaním a zbieraním materiálov v ME2 pomocou sônd a dostanete malú predstavu o možnostiach v ME4. Hráč bude po obrovskej galaxi cestovať po mnohých planétach, na ktorých naňho vždy čaká niečo nové. Vysadnite na planétu vo vašom vozidle Mako a možno narazíte na obrovské ložisko materiálov, vzácny artefakt, alebo nepriateľskú základňu. Nikdy si nemôžete byť istí, čo vás čaká za rohom alebo na najbližšej planéte. Samotné vozidlo Mako bude taktiež plne kustomizovateľné.