Komunikuj! Koordinuj! Zvíťaz! Týmito troma slovami popisujú v úvode kickstarterovskej kampane tvorcovia zo štúdia Offworld Industries podstatu novej multiplayerovej FPS akcie Squad. Hra je opísaná ako online strieľačka zameraná na dosiahnutie realistického pocitu z bojov prostredníctvom komunikácie a tímovej hry. Bojové strety budú prebiehať na veľkých otvorených mapách, kde budú dostupné aj vozidlá a samotnými hráčmi vytvorené základne.
Ak sa v podobných hrách cítite skôr ako hrdina, ktorý radšej vyrieši situácie sám a svojou vlastnou cestou, tak Squad asi nebude pre vás. Predpokladom pre víťazstvo je len dokonale fungujúca súdržnosť celého tímu. Bojiská budú skutočne masívne, na oboch znepriateľených stranách bude môcť stáť až 50 hráčov, čo činí dokopy až 100 možných hráčov taktizujúcich a pomáhajúcich si navzájom.
Kedže bude hra zameraná na realizmus a taktiku, nesmie chýbať pestrá paleta povolaní. Budeme môcť byť guľometčíkom, sniperom, granátnikom, členom tímu obsluhujúcim tank APC, pilotom helikotéry, konštrukčným technikom, medikom, pozorovateľom s ďalekohľadom (forward observer) alebo klasickým strelcom. Každé z povolaní bude mať v bojoch svoje využitie, každý bude dôležitý. Tím bude musieť zabezpečiť logistiku, stavbu základne, dôkladný súzvuk tankov, helikoptér či dokonca motocyklov, a to pre čo najlepšiu efektivitu tímu.
Realizmu sa nedočká len hrateľnosť, ale, samozrejme, aj technická stránka hry. Tvorcovia sľubujú realistické zbrane, zvuky, vozidlá či v neposlednom rade fyziku. Tá napríklad zabezpečí, že ak vám rozstrelia pneumatiky, nebudete môcť plnohodnotne jazdiť, až kým vám ich technik neopraví. Zasiahnutí nebudete môcť šprintovať, až kým vás nezoberie do parády medik. Hra bude používať vlastný in-game systém komunikácie, takže inštalácia third-party programov nebude nutná.
Tvorcovia si dali veľmi záležať na tom, aby medici mali výrazne dôležitú úlohu. Vybalancovali systém oživovania tak, aby sa záchrana spolubojovníkov stala extrémne kritickou časťou hry s prvkami ako odtiahnutie hráča z vojnou zmietaného územia do bezpečia a podobne. Moderi budú mať úplne voľnú ruku pre tvorenie svojho vlastného obsahu a rovnako bude hra podporovať filmovo ladenejších jedincov prostredníctvom filmových/machnima nástrojov.
Squad pre začiatok žiada 184 000 dolárov a 30 dní pred koncom zbierky má na konte už vyše 61 000. Všetko teda hrá v prospech tejto ambicióznej hry, ktorá beží na Unreal Engine 4 s plánom vyjsť len na PC.