Hoci sa Far Cry Primal odohráva v strednej Európe a Far Cry 4 v Himalájach, majú tieto hry jednu nečakanú podobnosť – mapu. Webový portál GamePressure poukázal na to, že pri vývoji Primal bola ako základ použitá mapa predchádzajúceho titul série.
Použitá bola hlavne topológia mapy, preto sa môže hráčom zdať, že dolina vo Far Cry Primal im je celkovým sformovaním povedomá tej z Far Cry 4 a rozdielne sú iba objekty, ktoré sa v prostredí vyskytujú. Vidno to aj na pohľade na celú mapu, kde majú rieky takmer rovnaké koryto a okraje mapy sú taktiež z veľkej časti totožné s mapou predchádzajúcej hry.
Niečo podobné Ubisoft urobil už pri Far Cry 3 a Far Cry 3: Blood Dragon, kde vývojári skopírovali väčšie časti mapy a aj konkrétne objekty prostredia. Blood Dragon bolo ale vydané ako DLC a nie plnohodnotná a samostatná hra série.
Využitie starej mapy pri tvorbe Primal Ubisoft nikde nespomínal a hráčom trvalo približne týždeň, kým túto vonkajšiu podobnosť odhalili. Zatiaľ tento fakt nebol spomenutý v žiadnej recenzii. Teraz sa fanúšikovia delia na dva tábory. Na tých, ktorým tento krok až tak veľmi neprekáža a na tých, ktorí sa na vývojárov a podobu hry riadne nahnevali.
Otázne je totiž, nakoľko je táto podobnosť a recyklácia základov mapy prejavom lenivosti vývojárov a negatívna pre zážitok hráčov (tým myslíme mapu a prostredie, nie animácie a herné mechaniky). Jední hráči v komentároch tvrdia, že podobnosť si ani nevšimli a hru si užili. Druhí zas, že ide iba o glorifikované DLC a hra si cenu plnej hry nezaslúži ani zďaleka. Náš názor na hru si môžete prečítať v recenzii.
Ubisoft za zatiaľ k použitiu FC4 mapy nevyjadril a kto vie, či k tomu niečo povie, nakoľko tvrdili, že hráčom prinesú prvotriedny zážitok a pritom toho po dôkladnejšom pohľade veľa nového vývojári nepriniesli.
{imagecompare}/article/24545/24545-1.jpg;/article/24545/24545-2.jpg{/imagecompare}