České štúdio Amanita Design, tvorcovia úspešnej klikacej adventúry Machinarium, nedávno oznámili, že majú v pláne hru priniesť na viaceré platformy. Vedúci dizajnér Jakub Dvorský sa však po otázke o porte hry na XBLA vyjadril takto:
"Microsoft práve odmietol pridať Machinarium na XBLA po pol roku rokovaní. Hra sa im páči a vedia, že by bola na ich platforme veľmi úspešná, ale nechcú podporovať hry, ktoré nie sú exkluzivity Microsoftu. Machinarium ňou nie je, pretože sme nedávno vydali Mac a Linux verziu. Máme ešte možnosť osloviť nejakého veľkého vydavateľa, ktorý hru na XBLA prinesie, ale to je dosť absurdné."
V roku 2009 získalo Machinarium cenu za najlepšiu vizuálnu stránku počas Independent Game Festival. Dvorský naďalej pracuje na hľadaní cesty ako dostať hru na XBLA. Držíme im prsty.
zdroj: xblafans.com