Na vývoji hier sa v ňom bude podieľať veľa bývalých zamestnancov Blizzardu.
Hlavný dizajnér WoW Rob Pardo opustil Blizzard v roku 2014 a odvtedy o ňom nebolo nič počuť. Dnes však na blogu Medium ohlásil vznik spoločnosti Bonfire Studios – indie herného štúdia so sídlom v Irvine v Kalifornii.
Bonfire Studios si za cieľ dáva tvoriť legendárne hry, ktoré budú spájať hráčov. Na základe tohto motta si zvolili aj svoj názov – bonfire – čo v preklade znamená ohnisko, teda miesto, kde sa ľudia schádzajú, rozprávajú si príbehy a stávajú sa priateľmi. Okrem toho chcú byť štúdiom, kde vývojári žijú svoj sen – mať prácu, ktorá je zároveň aj vášňou.
Bonfire Studios zatiaľ neohlásilo žiaden svoj projekt, no môžeme predpokladať, že zlé hry tvoriť teda nebude. Aspoň to vyplýva z množstva zvučných mien, ktoré sa na hrách budú podieľať. Napríklad je to Josh Mosqueira, bývalý kreatívny riaditeľ hry Diablo 3: Reaper of Souls, Matthew Versluys, ex-riaditeľ Battle.net alebo ďalší ex-Blizzard kolega Nick Carpenter. V štúdiu figuruje aj ex-Nexon CEO Min Kim. Navyše toto nové štúdio získalo spoločnú investíciu v hodnote 25 miliónov dolárov od spoločností Andreessen Horowitz a Riot Games.
Pardo ďalej vo svojom blogu opisuje vnútorné zloženie štúdia.
„Vývojári sú organizovaní do malých, ale silných a rozmanitých superhrdinovských tímov ako Avengeri. Veríme, že dokážeme vytvoriť epické hry s malými tímami talentovaných, motivovaných herných vývojárov, kde každý tím spolupracuje aj s hráčmi a môže robiť tie najlepšie rozhodnutia pre ich hru bez byrokracie, komisií alebo stredného manažmentu, ktorý by im stál v ceste.“
Rob Pardo, CEO Bonfire Studios