Vzhľadom na hŕbu módov to až taká tragédia zase nie je.
Bethesda sa už neplánuje viac vracať do minulosti, ktorú by prispôsobovala súčasnému dopytu. Reč je o remasterovaných edíciách starých dielov The Elder Scrolls, na ktoré prišlo po vydaní remasterovanej verzie slávneho piateho dielu Skyrim. Svoje myšlienky vyjadril viceprezident Bethesdy Pete Hines v rozhovore pre Official Xbox Magazine UK. V prípade Dishonored Definitive Edition a remasteru Skyrimu si to spoločnosť mohla dovoliť, nakoľko na ich vývoj mohla vynaložiť menšie pracovné úsilie vzhľadom na to, že engine Skyrimu sa dal poľahky preportovať do modernejšieho, na ktorom beží Fallout 4.
Skywind – remake Morrowindu na engine Skyrimu
Remaster Skyrimu bol v úvodných fázach navyše len akousi skúškou ako bude bežať hra na novom engine vytváranom pre Fallout 4 na najnovších konzolách. Za nový Skyrim možeme teda ďakovať predovšetkým štvrtému dielu tejto post-apo RPG série, pre ktorý to bol akýmsi experimentom, pokusom. Čo sa týka Dishonored, bola to nová IP, ktorá vyšla vyšla na konci svojej generácie, čiže udržať titul nažive prostredníctvom modernej verzie nebolo podľa jeho slov príliš zložité a technicky náročné.
Pete Hines zdôrazňuje, že podobné veci vyžadujú kopec času a ľudských zdrojov, a taktiež neodrážajú politiku spoločnosti – vynakladanie úsilia na niečo nové, alebo na nové pokračovanie niečoho starého. Z toho dôvodu remaster ako taký nemá pre nich príliš zmysel. Ak sa teda nejedná o špecifické situácie aké boli popísané v predchádzajúcom odstavci. Prichádzame tým o niečo? V podstate ani nie, existuje niekoľko projektov, ktoré prevádzajú staré diely do novej grafiky. Aj keď Arena a Daggerfall asi nikdy prevedené nebudú, Overhaul mod pre Morrowind, Skywind alebo Skyblivion sú viac než dôstojnými produktami, ktoré sérii nielen že nerobia hanbu, oni ju povyšujú na niečo viac, než kedy bola. A to úplne zadarmo.