Temné a postapokalyptické hry lákajú hráčov od nepamäti, pretože v sebe nesú kúzlo smrti, hrôzy a beznádeje. Svoj vlastný temný pokus spravili tvorcovia z poľského Telepath Tree, keď prednedávnom na Kick Starteri predstavili hru Inner Chains a žiadali hráčov o finančný príspevok na jej tvorbu. Ani sa nenazdali a požadovanú sumu sa naozaj podarilo vyzbierať. A tak na svet prichádza titul, ktorý už netrpezlivo očakávajú mnohí hráči. Spĺňa teda táto hra očakávania svojich fanúšikov?
Príbeh začína aj končí v úvodnom videu
Na začiatku hry vás čaká veľmi dobre spracované úvodné video, ktoré sa pomerne nešikovným spôsobom snaží vysvetliť dej hry. Z videa sa dá tento príbeh pochopiť, no zrejme aj tak nakoniec navštívite webovú stránku hry, aby ste si niektoré informácie z videa ešte ujasnili. Dej sa odohráva na našej planéte v neurčitej, ďalekej budúcnosti. Zem už nie je taká nádherná a plná zelene aká je v našej súčasnosti. Ľudia ju totiž úplne zdevastovali. Avšak začala si privlastňovať a ovládať bývalé ľudské technológie, a tak vznikol akýsi nový druh biologickej technológie. Z povrchu zemského však ani ľudstvo úplne nevymizlo. Ľudia naďalej planétu obývajú, no iba v primitívnej forme kmeňov. Sú rozdelení do kást a najsilnejšia z nich vládne celému ľudstvu. Práve táto kasta ako jediná vie využívať spomínané biomechanizmy. Keďže svet už nie je to, čo býval, vašou jedinou túžbou je čo najskôr odísť. Plánujete sa dostať na bájne miesto, ktoré nesie názov Posledná nádej. V ceste vám však bude stáť niekoľko nepriateľov, nehostinná biotechnologická „príroda“ a je len a len na vás, či sa vám z tohto šialenstva nakoniec podarí uniknúť.
Je to naozaj FPS?
Prvé kroky v hre vám budú pravdepodobne pripomínať len simulátor chodenia po zničenom svete. Síce na vás sem-tam zaútočí mechanická rastlina, no druhýkrát sa jej už úspešne vyhnete a budete nasledovať svoj cieľ. Ten je v úvodnej časti hry v podstate jasný – ísť vpred, postupovať, nezostávať na jednom mieste. Hra sa však ďalej neunúva vysvetliť vám príbeh a ani objasniť fungovanie mechanizmov, ktoré sa v hre používajú. Výnimkou je azda len pergamen, na ktorý môžete počas chodenia naraziť. Ten obsahuje zákonitosti sveta Inner Chains vysvetlené pomocou obrázkov a písma pre nás neznámeho. Z obrázkov sa dá vyčítať, čomu sa vyhnúť a na čo radšej nestúpať, no mnoho informácií už budete poznať z vašich skúseností nadobudnutých počas hrania. To, že sa hra ukladá na určitých miestach automaticky, zistíte len náhodne. Niekedy vám však uštedrí aj nemilé prekvapenie vo forme vymazanej uloženej pozície. Prečo sa to udialo, môžeme len hádať. Pravdepodobne to ale má na svedomí nová aktualizácia, ktorá práve prišla na Steam.
Hra je rozdelená do štyroch častí a prejdenie všetkých vám zaberie vyše jedenásť hodín, no ak patríte medzi tých šikovnejších, dokážete čas hrania skresať aj na deväť. Túžite po získaní informácií z post-apo sveta Inner Chains? V tom prípade musíte v hre zbierať písmenká, pomocou ktorých budete prekladať nápisy na stenách. Takýto systém je, žiaľ, na veľkú škodu, pretože nie každému hráčovi sa chce hľadať písmenká, i keď nejde o žiadnu extra náročnú úlohu. Od hľadania odrádza koniec koncov i fakt, že niektoré texty vám po preložení aj tak neposkytnú žiadnu informáciu a vy si budete len neveriacky lámať hlavu nad tým, čo nimi chceli autori vlastne povedať.
Až v druhej časti hry prichádzate k svojej prvej zbrani. Dovtedy si musíte vystačiť so svojimi nemilostnými päsťami a uštedrovať nimi nepriateľom poriadnu nakladačku. Súboje v hre sú však málo dynamické a celé sa zakladajú skôr na logickosti, akčnosť v nich hrá len minimálnu úlohu. Logické riešenie problémov v hre je zaujímavé, avšak akčno-dynamické súboje by hre len a len prospeli. Pomocou zbrane budete môcť otvárať a zatvárať rôzne nepriechodné steny a zbraň si na určitých miestach môžete aj dobíjať. Ak zbrani dôjde šťava, bude nutné vystačiť si opäť so svojimi päsťami a verte, takéto súboje nie sú ani trochu zábavné.
Vizuál hry je prenádherný, ale…
Vizuálna stránka hry je skutočne perfektná. V hre sa nachádzajú až neuveriteľne krásne scenérie, z ktorých vám veľká časť vyrazí dych. Avšak táto stránka hry si so sebou nesie jednu nemilú vec. Ak totiž chcete hrať v najvyššom možnom rozlíšení, musíte si pripraviť výkonný stroj. Hra bola testovaná na počítači s procesorom i7-4770 a grafickou kartou RX 480 8GB. Pri najvyšších detailoch je očividné, že to už proste nie je ono, FPS často klesajú aj pod hodnotu 25. Po prepnutí na stredné detaily sa hra stáva už pomerne hrateľnou a rozdiel v grafike oproti najvyšším detailom nie je až taký badateľný. No ak máte slabšie stroje, možno zakotvíte až na najnižších detailoch, v ktorých hra už stráca svoje čaro a chýbajú jej niektoré efekty. Nehovoriac o tom, že v deň vydania hry bolo nastavenie grafickej časti hry naozaj minimalistické a k dispozícii bolo iba minimum nastavení.
Zvuková stránka hry je priemerná, sem-tam vás môže dokonca vydesiť praskajúci zvuk vychádzajúci z reproduktorov. Situácia je rovnako podivuhodná aj v prípade, že udriete päsťou do mreží. Zvuk, ktorý tento úder sprevádza, sa totiž podobá skôr vystreleniu náboja zo zbrane. Zvyšok zvukovej stránky hry je rovnako priemerný a neohúri, no na druhej strane ani neurazí.
Galéria
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Inner Chains 2017
Inner Chains je hororová strieľačka, ktorá sa odohráva v surrealistickom, temnom svete. Prevedie vás tými najtemnejšími zákutiami zvyškov našej planéty po takmer úplnom zániku ľudstva.
- Platforma: PC
- Žáner: FPS hra
- Výrobca: Telepaths Tree
- Distribútor v GB: IMGN.PRO
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Comgad