Achievementy dosiahnuté v hre Afraid finančne prispejú na dobročinnosť organizácií angažovaných na africkom kontinente.
U niektorých môže hra Afraid budiť rozpačitý dojem lacnej podpultovej hororovky. Z titulu svojho pomenovania je odsúdená na mávnutie rukou cynického fanúšika, ktorého nenadchne ani rúškom tajomstva zahalený sľub od španielskych tvorcov hry. „Vaše kroky v hre sa premietnu do skutočnosti“ – píše sa na kickstarterovej stránke herného projektu. Hlbší pohľad do zákulisia by však možno prekvapil aj toho najzarytejšieho cynika…
Hra sa stále nachádza v procese crowdfundingu a hľadania finančnej podpory pre svoje oficiálne spustenie. Ak sa jej podarí vyzbierať požadované množstvo financií do konca tohto mesiaca, bude si môcť verejnosť vyskúšať revolučný koncept „hráčskej charity.“
AFRAID je v skutočnosti skratka pojmu „African Aid“ a predstavuje herný projekt, ktorý simuluje prácu neziskových organizácií v Afrike. Ako informoval portál pcgamesN, za konceptom stojí vývojár Francisco Téllez De Meneses, ktorého meno sa spája aj s RPG titulom Unepic. Účelom hry Afraid je zviditeľniť a podporiť prácu neziskových organizácií v afrických krajinách prostredníctvom využitia hernej mechaniky.
Inovatívny koncept podpory charít
Hra sa bude predávať za trhovú cenu 10 USD (približne 8€), pričom polovica zárobku sa použije na vykrytie daňových nákladov a Steam poplatkov. Zvyšných 5 dolárov sa prerozdelí na 10 „charitatívnych kreditov“, prepojených na achievementy dosiahnuté v samotnej hre. Čím ďalej postúpite v hre, tým viac peňazí sa uvoľní pre charity vykonávajúce rovnaké činnosti a aktivity, ako tie, ktoré sa vyžadujú od hráčov v jednotlivých fázach hry.
Afraid sú vlastne 2 hry v jednom titule, keďže sa skladá z dvoch samostatných herných módov, ktoré približujú odlišné aspekty humanitárnej práce v teréne. Mód „Jesse“ vás v štýle klasickej driving game zavedie na prašné cesty končiace v opustených a civilizáciou zabudnutých usadlostiach, ktoré trpia nedostatkom elementárnych zásob.
„Sarah“ mód vás, naopak, naučí manažovať neziskovú organizáciu a priblíži vám postupy, ktorými sa riadia tímy humanitárnych pracovníkov.
Prepojenie hernej mechaniky s trhovou cenou príslušného titulu je inovatívnym úkonom, ktorého celospoločenský význam je znásobený jeho priamym dopadom na reálnu prácu humanitárnych organizácií v teréne. Afraid ponúka hráčom jedinečnú zábavu, ktorá im v rovnakom čase umožní prispieť svojím dielom k pozitívnej zmene vo svete a pomôcť ľuďom, ktorí o hraní počítačových hier iba snívajú v horúcom pekle afrických nocí.
Podporte projekt aj vy! Viac o projekte AFRAID a o možnostiach jeho podpory sa dozviete na príslušnej stránke projektu na platforme Kickstarter.