Ak hrávate online strieľačky na X360, pravdepodobne ste už zachytili termín "lag switch". O čo sa vlastne jedná?
Stránka www.about.com vyhodí definíciu: "lag switch je zariadenie inštalované v domácej sieti, ktoré umožňuje pozdržať tok dát z domácej siete do internetu."
Lag switch umožňuje hráčom zbierať "fragy" zdarma stlačením jedného tlačidla. Vďaka vloženiu niekoľko sekundového "lagu" do spojenia s XBL sa "cheater" javí ostatným hráčom ako zamrznutý, zatiaľ čo on už vlastne hrá hru lokálne a všetci ostatní hráči sa mu javia ako zamrznutí. Problém je v tom, že všetko, čo vtedy stihne spraviť, sa mu zaráta, takže ak Vás v hre zabije, ste mŕtvy a jemu sa pripočíta "frag." Je to skoro také ako v hre Prince of Persia: The Sands of Time, kde môže hlavný protagonista kedykoľvek zastaviť tok času.
Používať lag switch je však podvádzanie. Ak vám na to prídu, zablokujú Vám účet. A keďže je to účinný spôsob podvádzania, rýchlo sa posúvate po rebríčku a ste viacej na očiach. Niektorí vývojári sa snažia do hier zapracovať kód, ktorý vás zablokuje akonáhle skript rozozná, že používate lag switch.
Je to však dosť trápne, ak niekto musí používať takéto spôsoby na to, aby v hre vôbec niečo dosiahol. Ani nehovoriac o tom, že klame sám seba a nikdy sa mu nepodarí naozaj sa v hre zdokonaliť. Aký asi majú takí ľudia pocit z "víťazstva"?
Kto sa musí uchýliť k používaniu tohoto zariadenia len potvrdzuje, že je vlastne "n00b".
Článok prebraný z examiner.com