Eidos Montreal, štúdio pracujúce na pripravovanom titule Deus Ex: Human Revolution, ubezpečilo fanúšikov série, že nenasmeruje hru do žánru FPS.
Po zverejnení úžasne vyzerajúceho traileru a informácií, že v hre sa bude automaticky obnovovať zdravie mnohí fanúšikovia vyjadrili obavy, že plánovaný prequel sa zbaví RPG prvkov a zmení sa na čistú akciu.
Aby upokojil fanúšikov, vedúci dizajnér hry Jean-François Dugas povedal v rozhovore pre Eurogamer.net: "Bude to rovnaká kombinácia FPS a RPG, ako bola aj prvá hra."
"Úprimne, je mi úplne jasné, že keď sme oznámili nové prvky v hre, ako auto-regeneráciu, systém krytia pri prestrelkách a že presnosť mierenia už nebude závisieť od štatistík, mnoho ľudí hneď napadlo: "Bože môj, spravia z toho ďalšiu akčnú hru, čo bude len o skákaní a strieľaní." Sú to oprávnené obavy, keď len počujete takéto správy. Plne tomu rozumiem. Ale nikdy nebolo našim cieľom zmeniť sériu Deus Ex na FPS."
Dougas tvrdí, že hra nebude ľahká ani pre hardcore hráčov: "Nebude to práve ľahké. To, že akčné časti budú priamočiarejšie a budete mať auto-regeneráciu neznamená, že budete nepriestrelní. Budete musieť myslieť. Občas sa poobzerať a porozmýšľať, či by sa to nedalo vyriešiť aj iným spôsobom, ako len strieľaním. Momentálne dolaďujeme hru a môžem vám povedať, že ak si nedáte pozor v situáciách, kde vás má na muške niekoľko vojakov, tak stačí pár guliek a ste mŕtvi. Nebude to o nič viac akčnejšia hra, ako predošlé tituly. Ide len o to, že v akčných častiach to bude o niečo dynamickejšie."
Hra vyjde na platformách PC, X360 a PS3 začiatkom budúceho roka.
zdroj: eurogamer.net