Síce na dosť dlhej ceste, ale aj to sa počíta.
Na Game Awards 2017 malé štúdio The Astronauts, ktoré v roku 2014 debutovalo hrou The Vanishing of Ethan Carter, predstavilo úplne nový titul Witchfire, no odvtedy sme o hre vôbec nič nepočuli a takpovediac sa na ňu zabudlo. Teraz sa nám ale vývojári pripomínajú a potvrdzujú, že hra v skutočnosti zabudnutá vôbec nie je a naplno na nej pracujú. Na svojej stránke zverejnili blog, v ktorom všetko vyjasňujú. Tento blog plánuju odteraz pravidelne aktualizovať. Štúdio pozostáva len z ôsmich ľudí, preto vývoj napreduje pomaly a pravdepodobne preto sme doteraz nič o hre nepočuli, majú zrejme plné ruky práce.
Hra sa odohráva v 15. storočí a hráč zaujme postavu lovca čarodejníc, ktorý pracuje pre cirkev a vykonáva všetku špinavú prácu. Čarodejnice sú, ako to The Astronauts podali, „oproti našej realite skutočné“. Hra by mala byť skôr akčného zamerania, bez akýchkoľvek cutscén, ktoré by akciu narušili. Nie je treba očakávať veľmi silný či hlboký príbeh, hra sa bude sústrediť najmä na zručnosť hráča a mala by byť výzvou. V hre sa však budú nachádzať rôzne objekty, ktoré nám o okolitom svete čo-to prezradia.
„Máme pripravené desiatky zbraní, ktoré práve teraz animujeme. Máme množstvo modelovaných a animovaných modelov nepriateľov, ktoré tvoria podstatnú časť hry a jeden z nás momentálne pracuje na dokončení hlavnej umelej inteligencie, ktorá bude týchto nepriateľov ovládať,“ píše jeden z vývojárov. „Už dva roky naši grafickí umelci pracujú na mapách, najmä s využitím photogrammetrie. Jednotlivé levely dávame pomaly dohromady. Hlavné funkcie už boli vytvorené a len čakajú, kým príde čas na ich využitie.“ Na vydanie si isto ešte počkáme, no aspoň vieme, že sa na hre pracuje. Navyše vývojári uverejnili 3 krátke zábery z hry. Zatiaľ to vyzerá tak, že sa pracuje iba na verzii pre PC, ktorá by mohla byť hotová niekedy v roku 2020. The Astronauts sa nechcú zbytočne zaťažovať, ak sa im PC verzia podarí, budú zvažovať aj konzoly.