Cez víkend prebiehala beta The Division 2 a toto sú naše dojmy.
Rovnako ako aj Bioware pri Anthem, tak aj Ubisoft sa rozhodol dať hráčom ochutnávku toho, čo ich v The Division 2 čaká. My sme sa hre pozreli na zúbok a skúsili ju porovnať s prvým dielom. Hra sa totiž hrá podobne, no pod povrchom sa skrýva veľké množstvo zmien. Pozdávajú sa nám?
- Pre každého hráča bola umožnená jedna postava a po dokončení LVL 7 a dvoch hlavných a päť postranných misii boli predpripravené tri špecializácie. Škoda, že nebola sprístupnená celá mapa.
- Na i7 7700HQ 16GB RAM a Nvidii 1060GTX išla hra plynulo a bez sekania na High nastaveniach. Na konzolách vyzerá byť výkon hry celkom štandard. 30FPS je relatívne stabilných a klesá len pri vyslovene náročných scenách s veľkým množstvom nepriateľov a efektov.
- Grafické spracovanie vyniká hlavne kvôli zmene prostredia, kde zasnežený New York vystriedal letný Washington D.C. Preto je prostredie rôznorodejšie, ale napríklad animácie sú prakticky totožné.
- Ubisoft veľmi nezvládol betu. Okrem toho, že každý deň robili údržbu serverov, čo značne limitovali herný čas a taktiež púšťali hráčov do hry postupne čo vytváralo čakacie rady. Na Xboxe navyše hra niekoľkokrát padla.
- Herná mapa sa zmenila a predajcovia výbavy sú po novom iba v základniach a nie v každom „safe house.“ Pribudla navyše možnosť zásobovať tieto domčeky výbavou, ktorú nájdete na svojich potulkách mestom.
- Skilly sú oveľa lepšie vybalansované ako v jednotke. Každý z nich si nájde svoje využitie a nemusíte teda vyberať tzv. „vyber si tento skll, pretože ak nie, si hlúpy.“ Z hry zmizli Signature Skilly, čo bola Division forma Ultimate/Super schopností. Vďaka tomu je celá hra, hlavne v PvP a Dark Zone oveľa vybalansovanejšia.
- Dark Zone zažila oproti jednotke míľový krok vpred. Zníženie TTK spôsobilo, že konečne nemáte pocit, že po sebe pálite Nerfkami a dáva oveľa viac vyniknúť šikovnosti hráča. Samozrejme, to neznamená, že tieto zóny nebudú gank zóny skupín proti solo hráčom, no zatiaľ sú dojmy pozitívne (niektoré problémy sú spomenuté nižšie).
- PvP módy fungujú veľmi dobre a mne osobne veľmi pripomínali Ghost Recon: Future Soldier za čo autorov chválim.
- Soundtrack a audiodizajn sú skvelé. Radosť počúvať.
- Bugy, bugy, bugy. Hra ich má skutočne požehnane. Pri Anthem to napríklad bolo pochopiteľnejšie, pretože ide o novú hru, ale Division 2 je vlastne priamym pokračovaním a 80% vecí zdieľa s predchodcom, preto sa im trochu čudujem. Problémy s audiom, problémy so zbraňami, problémy s textúramy a hromada a hromada ďalších. Otázkou zostáva, či to za mesiac všetko opravia.
- AI nepriateľov. Na jednej strane badať zlepšenia. Snažia sa vás obísť z boku, rozdeliť sa, aby pokryli viac priestoru, no na druhej strane spamovanie granátov a schopností z ich strany je skutočne otravné.
- Menu na PC je trochu otravné a smrdí konzolami.
- Signature Skilly nahradili Signature zbrane. Krok vpred, ale na tomto aspekte bude potrebné ešte zapracovať. Hlavne v PvP segmente môžu narobiť veľkú šarapatu.
- Zo strieľania sme mali veľmi dobré dojmy, oveľa lepšie ako v jednotke. Na druhej strane, niektoré kategórie by potrebovali trochu preskúmania a úprav.
- V daždi vyzerá hra skutočne nádherne.
- PvP a Dark Zone majú jeden zásadný problém. Už v bete sa tam kvôli efektívnosti snajperiek začali hromadiť hráči s týmito zbraňami. Ani nechcem vidieť, ako to bude vyzerať v prípade, že sa ich účinnosť nezníži.
- Ťažko povedať ako bude fungovať monetizácia. Division 2 bude mať obsah po vydaní zdarma na rozdiel od jednotky. Beta však mala iba jednu in-game menu a pochybujem, že plná verzia nebude mať nejaký druh prémiovej meny. Na toto však dostaneme odpoveď až po vydaní.
- Svet vyzerá byť nadizajnovaný oveľa lepšie ako v jednotke. Motivuje vás k preskúmavaniu prostredia a odmeňuje vás za to. Palec hore.
- Hra však stratila kúsok zo svojej atmosféry beznádeje oproti jednotke. Ale zas…ide o hru, kde vypálite na jedného protivníka tri zásobníky, tak čo sa sťažujem? 😀
Viac sme nestihli. Podľa všetkého sa však dočkáme ešte aj otvorenej bety a po jej skončení môžete očakávať podobný článok o ďalších našich postrehoch z hry. Zatiaľ to však vyzerá, že autori si zobrali feedback ohľadom niektorých kľúčových prvkov k srdcu, no podľa stavu bety má hra ešte veľké množstvo nevychytaných múch.
Prečítajte si tiež
Ubisoft prakticky potvrdil, že Division 2 dostane otvorenú betu
The Division 2 vychádza 15. marca na PC, Xbox One a Playstation 4.