Vysvetlenie od šéfky štúdia.
Na nový diel legendárnej FPS série Halo čakáme už takmer 4 roky a podľa všetkého sa hry nedočkáme ani v tomto roku, pretože všetko nasvedčuje tomu, že hra príde najskôr v roku 2020, čo znamená netradičnú 5-ročnú prestávku od hry. Iba pripomínam, že nové diely väčšinou vychádzali s odstupom troch rokov. Šéfka štúdia a nová členka siene slávy D.I.C.E Bonnie Ross sa v rozhovore pre USGamer rozpovedala, prečo tomu tak je.
Podľa jej tvrdení bolo veľkým problémom, že aj pri vývoji Halo 4 a aj Halo 5 musel tím podstúpiť zdrvujúci cruch. To je obdobie pred vydaním hry, kedy vývojári trávia dni aj noci v štúdiu, kde sa snažia hru dokončiť. To priamo súvisí s enginom, ktorý bol príliš komplikovaný. Nový diel tak dostal dlhší čas na vývoj, aby pripravili nový engine a zároveň aby sa vyhli crunchu.
„To je dôvod, prečo máme na vývoj dlhší čas. Zvyčajne to býva tri roky medzi každým dielo Halo. Investovali sme do enginu, do nástrojov a v tomto vývoji pokračujeme. Ale na E3 sme ukázali, čo sa snažíme dosiahnuť. Chceme vybudovať lepšiu hru, no zároveň to chceme spraviť rýchlejšie a taktiež nechceme crunch. Pri vývoji hry bude vždy doba, ktorá bude vyžadovať dlhšie hodiny v štúdiu, no snažíme sa tomu predísť, pretože to nie fér voči vývojárom.“
Podľa jej slov už po vývoji Halo 4 sľúbili vývojárom, že tento nežiaduci efekt vývoja hier sa nebude opakovať, no ten sa aj tak opakoval. Tak dúfajme, že tentokrát tomu tak nebude. Niektoré príbehy o crunchi pri vývoji Halo 4 hovoria o tom, že Microsoft posielal za vývojármi na dovolenkách súkromné lietadlá, aby sa vrátili a dokončili hru.
Každopádne, pravdepodobne sa tento čas bez Halo série hodí. Vývojári majú viac času vyprodukovať lepšiu hry a Microsoft by mal v prípade vydania nových konzol v roku 2020 svoju najpopulárnejšiu sériu hneď po ruke. Ale uvidíme.