Ako je to možné EA?
Cez víkend sme sa dočkali oficiálneho predstavenia Star Wars Jedi: Fallen Order od štúdia Respawn. Pôjde o hru pre jedného hráča, bez mikrotransakcií a bez lootboxov a dokonca aj bez platených DLC, čo je na EA celkom prekvapujúce.

Prečítajte si tiež
„Bez mikrotransakcií a lootboxov…“ Internet sa smeje z Electronic Arts
A prekvapilo to dokonca aj dizajnérku Amy Hennig, ktorá ešte pred nejakým časom pracovala v štúdiu Visceral na Star Wars hre pre jedného hráča s kódovým označením Ragtag. Tá však bola zrušená (spolu so štúdiom), pretože údajne už nie je priestor pre čisto singeplayer hry.
Hennig priznala, že bolo čudné sledovať predstavenie tejto hry, nakoľko Visceral pod jej vedením pracoval na hre, ktorá bola štýlom úplne rovnaká. Lineárna hra pre jedného hráča, bez live service prvkov. Predpokladá však, že v čase odkúpenia štúdia spoločnosťou EA (tá sa udiala v roku 2017) bola pravdepodobne hra už v pokročilých štádiách vývoja a EA ju tak nechcelo rušiť. Navyše, šéf Respawnu, Vince Zampella bol povýšený do role člena správnej rady EA, čo mohlo tiež pomôcť.
Aká však bola hra ktorú chystala? Podľa nej čerpala inšpirácie z Uncharted, pôvodných Star Wars dielov a Indiana Jonesa. Hra kládla dôraz na tímovú spoluprácu, kde musel hráč spolupracovať s AI ovládanými postavami, aby sa im podarilo spraviť veľkú lúpež: „Takže sme vedeli, že budeme potrebovať skvelú AI pre spolubojovníkov a taktiež sme chceli mať viacero hrateľný postáv, aby sme získali nádych Star Wars filmov.“
Hennig momentálne založila vlastné štúdio kde zamestnáva 6-8 zamestnancov a ktoré je zamerané na VR hry. Zdá sa, že s AAA herným priemyslom nechce mať už nič spoločné.