Veľká časť vydavateľa pracuje na úspechu tejto platformy.
Vydavateľ Electronic Arts už počas minulého roka hovoril o svojich plánoch na vybudovanie cloud platformy, no vtedy to bolo bez konkrétnych detailov. Dnes však ich snahy získavajú reálnejšie kontúry, nakoľko spoločnosť oznámila platformu, ktorá dostala názov „Project Atlas.“
O dôležitosti tohto projektu pre EA svedčí aj fakt, že podľa hlavného technického šéfa spoločnosti, Kena Mossa bolo na vytvorenie tejto platformy vyčlenených 1000 zamestnancov (vydavateľ má približne 9300 zamestnancov). Technológia Project Atlas umožní vývojárom vybudovať hry od začiatku tak, aby vedeli fungovať na cloud serveroch.
Táto platforma podľa Mossa kombinuje Frostbite engine spolu s umelou inteligenciou a nástrojmi na „machine learning.“ V tomto firme veľmi pomohla akvizícia spoločnosti GameFly. Táto platforma ponúkne „živé a dýchajúce svety, ktoré sa konštantne vyvíjajú za základe vstupov od hráčov, AI a reálneho sveta.“
„Keď hovoríme o cloud hraní, hovoríme o tom, že hra nebeží na hardvéri zákazníka, ale na serveroch Electronic Arts. Hráč sa k hre dostane tak, že si nainštaluje malého klienta, ktorý mu sprístupní servery EA na ktorom bežia hry. Keď vyvíjame softvér, ktorý používa cloud na výpočet a streamovanie multiplayerových hier v HD rozlíšení s čo najnižšou odozvou, odomykáme hráčom možnosť dynamického, sociálneho a cross-platformového hrania.“
Moss sľubuje prostredníctvom Project Atlas „hyper-realstický deštrukčný model“ a prepracovanú fyziku.
EA však zatiaľ neprezradilo, kedy sa dočkáme spustenia služby, toto ohlásenie slúži skôr na pritiahnutie pozornosti zo strany vývojárov. Celý príspevok si môžete prečítať tu.