Fumito Ueda, tvorca kultového Shadow of the Colossus, včera pre americký PlayStation Blog povedal, že sa cíti byť poctený za to, že mnohí ľudia považujú jeho hru za umenie.
Ako sám povedal, nie je si istý, ktorú časť jeho hry označujú ľudia ako umenie a myslí si, že na svete je veľa hier, ktoré sú omnoho umeleckejšie, než Shadow of the Colossus.
"Na ktorú časť hry narážajú? Pretože si myslím, že by sa to dalo celé spraviť určite viac umeleckejšie. Ale pretože je to videohra, sme predsa len obmedzení – stále je to len hra. Vonku je toľko hier, ktoré sú viac umenie, než SotC. Myslím si, že to závisí od toho, ako definujete umenie. Ale v japonskom ponímaní je koncept umenia veľmi ťažký na pochopenie, omnoho komplexnejší. Muselo by to byť niečo unikátne a nezvyčajné. A keď to takto definujeme, asi by bolo veľmi ťažké nájsť medzi hrami skutočné umenie," povedal Ueda.
ICO a Shadow of the Colossus sa vrátia na naše obrazovky v plnej 3D HD paráde na jar budúceho roku.
zdroj: vg247.com