Vo svete príšer nastáva zima a je iba na vašej šikovnosti, či si z monštier urobíte nanuk skôr, než sa stanete ich obeťou.
Už čoskoro, respektíve v hodinách, kedy tento článok uvidíte online, bude vydané DLC Iceborne pre Monster Hunter World. V redakcii sme mali možnosť vyskúšať si niečo málo z nového obsahu na Gamescome. Čo si o tom myslíme?
Demo, ktoré nám vydavatelia pustili je totožné treťou a zároveň záverečnou vlnou closed beta testovania. Na výber sme toho nemali veľa. Vopred definovaná postava a Palico boli pripravení vyraziť na jeden zo štyroch lovov.
Lov na Great Jagras nebol ničím zaujímavý, no pre novinárov, ktorí nemajú s MHW veľké skúsenosti to bola dobrá rozcvička. Zaujímavejšia bola možnosť poňaháňať nové potvory, ktoré Iceborne prináša. Banbaro a Tigrex sú pre veteránov známe tváre, ktoré mierne pripomínajú už existujúce monštrá. To najzaujímavejšie pre každého ale bola možnosť zmerať si sily s Velkhanou. Ľadový drak zmrazil úsmev na tvári aj tým skúsenejším hráčom v miestnosti, napriek tomu, že bolo tak cez 30 stupňov.
Počas hodiny, ktorú sme na hru mali, som sa samozrejme rozhodol pre Velkhanu. Jeden lov mal 20 minút a tak sa mi podarilo vyskúšať si boj s ňou dvakrát. Nanešťastie, ani raz som ju nezdolal. Napriek tomu som mal ale čas vidieť niečo málo z toho, čo DLC prinesie.
Ak zabudneme na príšery, najzaujímavejšia novinka, ktorá bola aj v deme, je The Clutch Claw. Šikovná pomôcka dovoľuje hráčom streliť Slinger po príšere a naskočiť na ňu. To dáva možnosť vyhnúť sa smrteľným útokom, zraniť príšeru na kritických miestach alebo ju nasmerovať do pasce. Hoci som Velkhanu neporazil, práve vďaka tejto novinke sa mi podarilo párkrát ju zahnať na útek. Popravde minizbraň je tak účinná, že si viem predstaviť, že u hardcore hráčov vyvolá skôr pobúrenie. Respektíve ju nebudú používať, aby si neurobili hru podstatne jednoduchšiu.
Počas lovu bolo možné využiť na screenshoty nový view mode. To je niečo, čo hre určite prospeje. Už teraz je možné nájsť na internete stovky skvelých screenshotov z Monster Hunter World a šikovný režim na fotky dáva hráčom skvelú možnosť, ako jednoduchšie zdieľať zaujímavé momenty. Keďže som ale nehral u seba ale na cudzom účte a konzole, veľmi som sa s týmto nevyhral.
Popri tomto bola v deme dostupná sada nových zbraní. Ako už je klasikou, vyzerali super a tematicky pasovali k dračiemu nepriateľovi. Čo je ale škoda je, že lov sa odohrával v jednej z pôvodných oblastí a tak nebolo možné vidieť ozaj všetko nové, čo hra ponúkne.
Hodina pri hre akou je Monster Hunter World je takmer nič. 2 pokusy na lov, to ani nebol čas vyskúšať si nové kombá, ktoré každá zbraň dostala. Hodinka ale stačila na to, aby znova ožila moja vášeň pre túto hernú sériu. Aj po uplynutí času som mal chuť pustiť sa do ďalších lovov. Nanešťastie to ale nebolo možné. Iceborne totiž buduje na tom, čo sme mali radi už v základnom MHW, respektíve čo majú radi na celom Monster Hunter. Prináša populárne monštrá zo starších dielov série, nové príšery, oblasť, zbrane a mechaniky a tak ak ste fanúšikom, DLC by ste si nemali nechať ujsť.
Čo ale nie je potešujúce je, že tu máme stále časový rozdiel medzi konzolovým a PC vydaním. Na PS4 a Xbox One bude možné hrať Iceborne už v týchto dňoch, zatiaľ čo na PC to vyjde až v januári. 4 mesiace rozdiel je na plač. Áno, pôvodná hra mala medzi konzolovým a PC vydaním dlhšiu medzeru, je ale smiešne, že to vydavatelia a vývojári za tie mesiace nedotiahli na rovnakú úroveň. V čase PC vydania totiž množstvo hráčov presedlalo na PC verziu. Či už z dôvodu lepšieho vizuálu a výkonu, alebo si chceli zahrať s kamarátmi, ktorí na konzolách nehrajú, nechali stovky hodín tak a pustili sa do dobrodružstva nanovo. A teraz majú pred sebou rovnakú voľbu, či uprednostniť konzolu a zahrať si nový obsah skôr, alebo počkať 4 mesiace. Samozrejme ide aj o obchodný ťah, nakoľko nejeden hráč podľahne a zahrá si Iceborne na konzole, len aby o pár mesiacov hru kúpil aj druhýkrát a hral na PC.