Hlavným lákadlom Gamescomu boli AAA trháky ako Cyberpunk 2077, Death Stranding, FF7 Remake a iné veľké tituly. O pozornosť ale bojovali aj menšie hry, ktoré stoja za zmienku
Vydavatelia z Marvelous Europe prišli do Kolína predstaviť 6 hier, ktoré budú počas najbližšieho roku publikovať na európskom trhu na PS4 a Switch. Ide o zopár prerábok starých hier, ale aj novinky.
Ja som mal možnosť vyskúšať si dve z pripravovaných hier. Novú bojovku od Arc System Works s názvom Granblue Fantasy Versus a ambicióznu indie plošinovku Sakuna: Of Rice and Ruin.
Osobne som sa najviac tešil na Granblue Fantasy Versus. Tieto roky zažíva herná scéna bojových hier rozkvet, čo vidieť v prvom rade na množstve hier, ktoré v tomto žánri vychádzajú. Tekken 7, Mortal Kombat 11, Soul Calibur 6, Dragon Ball FighterZ, to sú iba niektoré z hier, ktoré za poslednú dobu vyšli a vďaka popularite ich vidieť na veľkých herných turnajoch.
Arc System Works majú na konte ako vydavatelia bojové hry v 2,5D štýle, prevažne s anime tématikou. Najnovšie z nich sú Dragon Ball FigherZ, BlazBlue: Cross Tag Battle, spolupracovali na Kill la Kill the Game:IF a budúci rok im vyjde popri Granblue Fantasy Versus aj nové Guilty Gear.
Prevedenie anime štýlu do hier doťahujú k dokonalosti viac každou ich hrou, čo je prvá vec, ktorá ma pri Granblue Fantasy Versus zaujala. Z pohľadu detailov a animácií je ťažké rozhodnúť sa, či za polhodinu, ktorú som s hrou strávil, zaujali viac postavy alebo prostredie arén. Všetko bolo totiž plné detailov a perfektne zanimované. Zatiaľ čo v popredí sa bijú dve 3D postavy a pri stretnutí zbraní je obrazovka plná farebných efektov, v pozadí môžeme vidieť herný svet, ktorý dýcha vlastným životom. Nejde o statickú mapu. Budovy horia v plameňoch, vlajky vejú vo vetri a stožiare lode sa otáčajú vo vetre. Mix 2D a 3D prvkov tak dopĺňa akciu, ktorá sa odohráva medzi bojovníkmi a je radosť sa na to pozerať. Oproti Dragon Ball FighterZ je toto znova krok ďalej.
Čo sa týka hrateľnosti, k dispozícii bolo na Gamescome zopár postáv. Bolo mi povedané že ide o verziu hry, ktorá bola prístupná v closed bete, ale je doplnená o viacej bojovníkov. Základom hier Arc System Works je, že sú vhodné aj pre nováčikov a to platí aj tu. Hoc som GBF hral prvýkrát, nebol problém bojovať proti AI ani ľudskému protihráčovi. Keď to ale môj nepriateľ zobral vážne, prejavila sa taktická časť hry a všetky jej prvky. Hra má totiž v sebe aj RPG elementy. Každá postava má niekoľko špeciálnych útokov, ktoré môžete aktivovať ak máte dostatok energie, no útoky majú cooldown.
Nanešťastie som mal možnosť v krátkom čase zahrať iba pár súbojov. Čo ale stačilo na to, aby narástlo moje nadšenie z pripravovaného vydania. Ak ste fanúšikom bojových hier, tento titul zatiaľ vyzerá ako niečo, čo v roku 2020 upúta pozornosť hernej bojovej scény.
Zároveň ide o prvý Granblue Fantasy herný titul oficiálne vydaný v Európe. Zatiaľ sme z tohto sveta mohli vidieť iba anime. Pôvodná mobilná hra na našom trhu nevyšla a veľký RPG titul pre súčasné herné platformy je v nedohľadne. Zatiaľ Versus vyzerá na kvalitný vstup do sveta Granblue Fantasy, čo bude podporené aj príbehovým režimom hry. Oficiálne bol potvrdený iba vývoj pre PS4, no pevne verím, že časom sa po vzore Dragon Ball dočkáme GBF aj na ostatných konzolách a PC.
Sakuna: Of Rice and Ruin je nenápadná malá indie hra. Pracuje na nej iba dvojica autorov, ktorý sa nazvali Edelweiss. Ide o akčnú plošinovku, ktorá má v sebe ale nevšedný mix. Okrem akcie tu totiž budete ako hráči mať na starosti aj malú dedinku. Čo si vybojujete v divočine budete musieť použiť na zveľadenie obydlia.
Sakuna je bohyňa z japonskej mytológie. V hre je spolu s hŕstkou ľudí vyhnaná na nebezpečný ostrov plný príšer. Rozmaznaná bohyňa sa ale musí vzchopiť, postaviť nástrahám a postarať o ľudí, s ktorými sa ocitla v tejto nepeknej situácii. Či sa jej ale podarí obhájiť svoj titul ako patrónky úrody bude na vás hráčoch. Nebude chýbať ani systém craftenia a niekoľko možností v rámci toho, ako rozviniete agrikultúru v svojej malej dedinke.
Ja som mal možnosť vyskúšať si iba akčnú časť hry. I keď som nemal veľké nádeje, už po úvodných scénach som ostal očarený. Hoci sa herná postavička pohybuje iba do strán, hra je v 3D svete. Autori si zvolili krásny rozprávkový štýl, ktorý hneď zaujme. Súboje v prvých úrovniach, ktoré som si mohol vyskúšať neboli veľmi náročné. Mal som k dispozícii základné útoky a kombá, to ale stačilo, aby som si to tých pár minút poriadne užil. Hra mi veľmi pripomínala Dust: An Elysian Tail, Hollow Knight a im podobné. Ak ste fanúšikmi žánru, určite si nenechajte Sakunu újsť, i keď sa veľa o hre nepíše, zatiaľ to vyzerá na skrytý indie klenot. Popri hopsaní som našiel nové zbrane a brnenie a bolo mi povedané, že hoci budú niektoré úrovne vyzerať priamočiaro, šikovní hráči sa môžu tešiť na skryté tajomstvá. Na konci môjho dema som mal možnosť zmerať si sily s prvým bossom. Najprv som mal obavy že bude súboj monotónny, no bol som rýchlo vyvedený z omylu. Nepriateľ počas boja prešiel niekoľkými zmenami a tak som musel byť stále na pozore a rýchlo sa učiť, ako sa vyhnúť novým útokom. Krátka ukážka na mňa zapôsobila a tak som zvedavý, čo ponúkne plné vydanie. Navyše ma zaujíma aj farmárska časť hry. Takýto mix sa nevidí každý deň a najbližšie, čo si s týmto viem spojiť je Moonlighter, čo je mix rogue-like dobrodružstva so simuláciou obchodu.
Sakuna je vo vývoji pre Nintendo Switch, PlayStation 4 a na PC sa bude vydaná cez Steam.