Konečná. Hideo Kojima na výstave Tokyo Game Show predstavil zhruba 50 minútový gameplay a ukázal prakticky všetko.
Súboj s bossom, systém zdieľania pomoci a predmetov, prieskum okolia a zdolávanie nepriateľov. Avizovaná prezentácia prakticky odkryla posledné skladačky záhadného Death Strandingu a jasne naznačila čo môžeme čakať. Neberte ma zle, som veľký fanúšik Kojimu, dovolím si povedať, že rozumiem jeho celoživotnému dielu menom Metal Gear Solid, a v tejto novinke prakticky nemám právo vynášať akékoľvek závery, no tu neviem, recenzia bude náročná. V každom prípade si to poďme zhrnúť.
Prečítajte si tiež
Death Stranding v novom traileri, ktorý vysvetlí príbehové pozadie
Kojima hovorí, že prichádza s prakticky novým žánrom a akýmsi Strand systémom. Ten v hre predstavuje virtuálne spájanie hráčov, ktorí majú dosiahnuť spoločné ciele. V praxi to znamená, že budete počas prieskumu okolia narážať na rôzne predmety hráčov. Tieto predmety vám budú pomáhať zdolávať prekážky. Takže narazíte na rebríky či laná, ktoré zas pomôžu vám. Za túto pomoc sa môžete následne poďakakovať „lajkom“. To isté sa samozrejme očakáva aj od vás. Okrem týchto predmetov narazíte aj na náklad ostatných hráčov. Ten následne môžete použiť ďalej. Strand systém vám taktiež uľahčí súboje s bossmi. V prípade, že si nebudete vedieť s daným bossom poradiť, vyvoláte si obrys súboja iného hráča a ten vám následne uľahčí samotný súboj, napríklad podaním lekárničky.
V tomto prípade je asi ťažké povedať, že ide nový žáner či systém, takže na finálny verdikt si ešte počkáme. V každom prípade sa Death Stranding javí ako exploratívna hra. Vašou náplňou bude jednoducho preprava zásielok v pôsobivých no prázdnych scenériách. Samozrejme nebudú chýbať klasické súboje s nepriateľmi a rovnako tak bitky s bossmi. Nechýbajú ani vozidlá, ktoré vám pomôžu zdolávať veľké vzdialenosti. Tie nebude problém zdolať aj bez nich, no rátajte s tým, že vaša obuv sa bude opotrebovávať a časom ju budete musieť vymeniť.
Prečítajte si tiež
Nerozumiete Death Stranding? Nebojte sa, to ani Hideo Kojima
Kojima taktiež ukázal, že nebudete vykonávať len malú, ale aj veľkú potrebu. Aký to má celé význam nevieme. Ak by som mal zhodnotiť prezentáciu, tak po čase začala nudiť. Hra pôsobí repetetívne a možno začne nudiť príliš skoro. Veľkým plusom môže byť príbehové pozadie a herci v prestrihových scénach. V každom prípade treba povedať, že si nechceme kupovať film, ale hru. Uvidíme čo nám prinesie 8. november 2019, keďže vtedy Death Stranding dostane do predaja, zatiaľ ako PlayStation 4 exkluzivita.