Nastavte kurz – Amsterdam!
Herný dizajnér Patrice Désilets, ktorý má na svedomí vznik Assassin’s Creed vydal nedávno hru Ancestors: The Humankind Odyssey, ktorou konečne ukončil svoje tvorivé ticho. To však nebolo ani tak spôsobené tým, že by nebol schopný vytvoriť vlastnú hru, ale skôr okolnosťami.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Ancestors: The Humankind Odyssey – Staňte sa pánmi evolúcie
Malé okienko do histórie: Désilets odišiel z Ubisoftu a série Assassin’s Creed vydaním Brotherhood v roku 2010 a bolo verejným tajomstvom, že rozchod nebol práve v najlepšom. Ďaleko však nešiel, pretože si ho uchmatlo rodiace sa štúdio THQ Montreal v spolupráci s ktorým začal tvoriť hru 1666: Amsterdam. Lenže práve v čase, kedy bol veľký kus produkcie dokončený, tak vydavateľ THQ zbankrotoval a všetky štúdiá a značky išli do dražby. A čo čert (alebo Désilets) nechcel, THQ Montreal a značku 1666: Amsterdam kúpil práve Ubisoft, no projekt bol zrušený a Désilets opäť raz v Ubisofte skončil. V roku 2016 sa mu však podarilo získať práva na značku 1666: Amsterdam späť.
Vydaním Ancestors však už začína štúdio Panache Digital Games hľadieť smerom do budúcnosti a zdá sa, že možno sa dočkáme oživenia Désiletsovej značky 1666: Amsterdam. Prezradil to sám herný vývojár. Na otázku, ako vážne to myslí s obnovením značky odpovedal: „Ako vážne to myslím? Takmer som kvôli tejto značke stratil strechu nad hlavou. Nežartujem.“
„Chcem urobiť hru o Diablovi. Neznášam však hororové filmy a neznášam pomyslenie na Diabla, takže vytvoriť takúto hru bude výzva. Zbožňujem Amsterdam a taktiež aj to, že hra by bola zasadená do roku 1666. Chcem tú hru spraviť.“
„Je však skvelé, že je to hra ktorá odo mňa neprichádza po Assassin’s Creed ale po Ancestors. Nie je to hra od THQ Montreal ale od Panache. Našli sme svoju DNA a vieme, aký je náš podpis. Bude to hra zameraná na príbeh a bude o Diablovi.“
Jediné, čo sa z pôvodnej verzie 1666: Amsterdam zachovalo je toto video
a taktiež aj concept art