Vydavatelia ich však už postupne odstraňujú.
Lootboxy čelia už dlhú dobu kritike zo strany odborníkov a tvorcov legislatívy a niektoré krajiny už dokonca začali aj konať a preto herní vydavatelia postupne z hier túto nepopulárnu mechaniku sťahujú a namiesto toho našli ďalšiu diabolskú schému: FOMO, Battle Passy a priamy nákup kozmetických predmetov.
V niektorých hrách sa však ešte stále nachádzajú a kriticky sa k nim vyjadrila šéfka National Health Service v Anglicku Claire Murdoch, podľa ktorej tieto mechaniky vedú deti ku gamblingu: „Úprimne, žiadna spoločnosť by nemala mať dovolené učiť deti závislosti tým, že im dá možnosť gamblovať na obsahu týchto lootboxov. Žiadna spoločnosť by nemala deťom predávať lootboxy s určitou šancu na získanie určitého obsahu, takže áno. Tieto mechaniky by mali skončiť.“
Murdoch vyzvala herných vydavateľov, aby vystavili stopku hrám s lootboxami, ktoré smerujú deti ku gamblingu a taktiež aby zaviedli limity na to, koľko môžu hráči pri hre minúť peňazí. V prípade, že nevystavia lootboxom stopku, žiada ich aspoň aby zverejnili pravdepodobnosť získania predmetov predtým, ako lootbox kúpia a aby podporovali vedomosť rodičov tým, že budú šíriť osvetu o rizikách in-game nákupov.
Ako príklady uviedla niekoľko prípadov, kedy deti míňali peniaze bez vedomia svojich rodičov a to vrátane 16-ročného chlapca, ktorý na basketbalovej hre minul 2000 libier a 15-ročného chlapca, ktorý minul 1000 libier pri in-game nákupoch pri nemenovanej FPS hre.
Štúdiu, ktorá k týmto tvrdeniam viedla si môžete prečítať na tomto odkaze.