Nová doba, nové pravidlá.
Pandémia koronavírusu je v plnom prúde a mnohých ľudí to presunulo na prácu z domu a ľudia trávia aj väčšinu svojho voľného času doma. To pochopiteľne zvýšilo záťaž na internetovú infraštruktúru a taktiež aj na infraštruktúru jednotlivých cloud služieb. Aké „vážne“ to však je, to nám prezradil aj Microsoft, ktorý prevádzkuje jednu z najväčších cloud služieb na svete, Microsoft Azure.
Spoločnosť totiž hlási až 775% nárast dopytu po cloud službách v regiónoch, ktoré „zaviedli princípy sociálneho dištancovania alebo zákazu vychádzania“ a to platí napríklad pre služby Xbox Live, Microsoft Teams a Windows Virtual Desktop. „V reakcii na zdravotnícke orgány, ktoré kladú dôraz na sociálne dištancovanie sme zaznamenali nárast používania služieb, ktoré podporujú takéto scenáre.“ prezradil Microsoft.
Čo však Xbox Live. Ten bol v posledných týždňoch zasiahnutý viacerými výpadkami, ktoré nastali práve z dôvodu vysokej záťaže zo strany používateľov. Microsoft údajne celú sieť aktívne monitoruje: „V rovnakom čase robíme proaktívne kroky, pre tieto časy vysokej záťaže pričom spolupracujeme aj s našimi partnermi, aby herné aktualizácie vedeli dodávať mimo špičky.“
Microsoft zároveň dočasne zakázal možnosť nahrávania upravených profilových obrázkov, klubových obrázkov a herných pozadí a to z dôvodu zníženia záťaže na systémy, aby sa tie mohli venovať hlavnej funkčnosti Xbox Live.