Všetky prvky prispejú svojou trochou.
Zdá sa, že s príchodom nových konzol nás čaká možno väčší skok, ako naznačujú prvotné technické špecifikácie. Tie totiž prezrádzajú tradičné zlepšenia po stránke grafického výkonu, nového procesora, viac RAM, čiže všetko štandardný medzigeneračný skok.
Podľa šéfa Xboxu Phila Spencera nás však čaká oveľa viac. A to počnúc hardvérovým ray tracingom, cez technológiu DLI (Dynamic Latency Input) až po implementáciu SSD diskov v konzolách. Dokonca zašiel až tak ďaleko, že túto generačnú výmenu prirovnal k tej, ktorá nás prvý krát preniesla do 3D svetov.
Spencer je podľa vlastných slov najviac nadšený z technológie DLI, ktorá umožní ešte viac znížiť odozvu pri hraní hier, no je zrejmé, že aj zvyšok osadenstva prispeje k tomu, aby boli nové konzoly skutočným a obrovským skokom vpred.
RT on console will be great. I’m very focused on the work we are doing around Dynamic Latency Input (DLI). In my view the feel of games this upcoming generation will change as dramatically as any since 2D to 3D given CPU upgrade, DLI, memory bandwidth and SSD.
— Phil Spencer (@XboxP3) 27. apríla 2020
Pochopiteľne sa rovnaké konštatovanie týka aj Playstation 5 konzoly, nakoľko tá ponúkne obdobne prepracované technológie a hardvér.