Puzzle, konkrétne match-3 hry v Amerike generujú obrovské množstvo peňazí, o ktorom sa nám ani nesníva!
Ľudia radi riešia hádanky a puzzle – to je jasné. A ani Amerika nie je výnimkou! Konkrétne americký Apple Appstore! Práve v tomto obchode generuje až 21% zisku spomínaný žáner! Môžeme spomenúť mobilné hry ako Candy Crush Saga, či Toy Blast & Candy Crush Soda Saga. Tie sú jednoducho známe po celom svete a práve v Spojených štátoch hrajú prvé husle. Veď, obsahujú všetko, čo by puzzle hra mala mať – zábavnosť, riešenie hádaniek a intuitívne ovládanie, ktoré sa naučí každý z nás. Samozrejme, nemôžeme zabúdať ani na „nováčikov“ vo svete Match3 hier ako Gardenscapes, či Homescapes. Tie priniesli nový pohľad a kombinujú puzzle s úplne odlišným štýlom – s úpravou vlastného domu, či záhrady. Zaujímavosťou je to, že až 81% z najviac rastúcich Match3 sú viac ako dva roky staré tituly.
Tu môžeme vidieť sú tie najlepšie mobilné v Match3 sub-žánri
Tri vlny Match3 hier v čase – Pozor! Tretia vlna je už tu!
Ako môžeme vyššie na obrázku vidieť, Match-3 hry prišli v troch tzv. vlnách. A hry sa jednoducho časom menia. Každá doba a hra má to svoje. Motivátory, prečo hrať danú hru, respektíve žáner sa preto neustále obmieňajú. V prvej vlne bolo napríklad najdôležitejším motivátorom „Riešiť a myslieť“, teda klasický puzzle prístup. Kdežto v druhej a tretej vlne mu na krk začal šliapať motivátor „Úprava a dekorovanie“ a teda práve do klasiky vniká úplne iný aspekt. Je zaujímavé sledovať ako čas všetko nahlodá a prinesie aj do tak jednoduchej (a samozrejme, zložitej) veci ako puzzle neočakávané inovácie. Veď ruku na srdce, čo by ste pred pätnástimi rokmi povedali, keby niekto skombinoval taký Tetris a The Sims?

Prečítajte si tiež