Microsoft totiž nehrá hru na niekoľko mesiacov.
Ak to niekomu pred Xbox Games Showcase nebolo jasné, tak po nej to už snáď jasné je. Next-gen platformou Microsoftu nie je Xbox Series X, ale predplatená služba Xbox Game Pass. Prakticky všetky hry, ktoré sme počas tohto Showcase videli prídu v deň vydania do tejto predplatenej služby.
Otázkou však zostáva, ako vlastne z tohto predplatného Microsoft profituje? Predsa len, v službe sa nachádza vyše 350 hier (ak rátame predplatné pre PC a konzolu dokopy) a Microsoft platí všetkým vývojárom peniaze vopred a plus k tomu im ešte platí aj na základe odohraných hodín. A to všetko za 10-15€ mesačný poplatok od niečo vyše 10 miliónov hráčov.
Proste to nevychádza. A to aj napriek tomu, že prístup do „finančnej knihy“ Xbox divízie nemáme. A marketingový šéf Xboxu Aaron Greenberg sa ani netají tým, že Game Pass momentálne nie je pre Microsoft veľmi ziskový z hľadiska profitu. Zatiaľ…
„Je to kompletné iné zmýšľanie. Namiesto toho, aby sme sa opýtali, aký veľký zisk vieme vytiahnuť z každého zákazníka sme to otočili a spýtali sme sa: „Ako môžeme do služby dať čo najviac obsahu pre našich fanúšikov? Ako môžeme prekročiť hodnotu, ktorú poskytujeme fanúšikom? A to je spôsob, ako získate fanúšikov na celý život. A keď majú zákazníci pocit, že dostávajú oveľa viac, oproti tomu, koľko za to platia, tak nie len že budú pokračovať v používaní tejto služby, ale budú o nej hovoriť svojim kamarátom. A to je najsilnejší marketing. Je to ústny marketing.“
Stratégia zatiaľ vychádza. Xbox Game Pass rastie neporovnateľne rýchlejšie, ako konkurenčné služby a za necelé dva roky k sebe dokázala priviazať vyše 10 miliónov hráčov. Je však zrejmé, že Microsoft vsadil na rýchly rast tohto čísla a hlavne na to, že si týchto predplatiteľov udrží.
Xbox Game Pass je momentálne dostupný na PC a Xbox konzolách a v najbližšej dobe si predplatitelia služby na PC budú môcť zahrať očakávaný Microsoft Flight Simulator a k tomu aj všetky hry od Xbox Game Studios a to vrátane Halo Infinite.