Začarovaný kruh.
Next-gen je za dverami a vyzerá to tak, že budeme musieť zasa raz siahnuť hlbšie do peňaženky. Podľa oficiálnych informácií má byť väčšina hier drahších, keďže vývoj hier zdražel. Navyšovanie cien sme mohli naposledy pocítiť počas éry PlayStation3 a Xbox-360. Teraz je, ale čas to napraviť s next-genom. No mnohí z nás ešte budú nejaký časť vlastniť svojho veterána.
Netreba sa, ale ničoho obávať. Ako to už býva zvykom hry z next-genu budú dostupné aj na vášho veterána. A tuto nastáva problém pre vývojárov… Ako spraviť hru, aby išla na next-gen a current-gen? No toto práve nie je také jednoduché, vývoj, predsa nebude na dvoch frontoch. Ideálne je počítať s tým, aby sa hra dala, čo najľahšie prispôsobiť. A potom tu je aj otázka spätnej kompatibility. Frustrácia vývojárov nedávno vyvrcholila na Digital Foundry vďaka Johnovi Linnemanovi(Eurogamer.Digital Foundry).
V poslednej dobe som si všimol, že trendom je averzia voči “next-gen” exkluzivitám, ako keby vydanie hry len na next-gen bolo “anti-spotrebiteľské“. No takto to niekedy fungovalo – Mario 64 nebol dostupný na Super NES a bolo to v poriadku.
John Linneman
Mnoho vývojárov tento príspevok osmelil a podelili sa o svoje zážitky. Opísali aké je náročné vyvíjať na dve generácie naraz a koľko to uberá času. No pre nás, ako hráčov je hlavne dôležitý fakt, že next-gen niekedy nemôže využiť svoj plný potenciál. Predsa prečo sa sústrediť na under-powered hardvér a strácať čas? Odpoveď sú peniaze. Či, už sa prikláňate na stranu vývojárov alebo spotrebiteľov peniaze ovládajú svet. Pokiaľ budú hráči kupovať aj tieto porty situácia sa nezmení, predsa zisk treba maximalizovať.