Microsoft nám ponúkol viac technický pohľad.
V noci mal Microsoft prezentáciu na konferencii Hot Chips 2020 a témou tejto prezentácie bolo bližšie predstavenie Xbox Series X konzoly. Pre Microsoft je to už tradícia, pretože na Hot Chips prezentoval aj Xbox One a Xbox One Xkonzolu.
Tú odprezentovala dvojica Jeff Andrews a Mark Grossman a aj keď priamo online prezentácia bola sprístupnená len pre…vyvolených, tak slajdy z nej sa dostali na internet ešte pred samotnou prezentáciou.
Aby sme však nekomplikovali všetko technickým žargónom, tak vám celú prezentáciu pripájame nižšie a pokúsili sme sa z nej vybrať zaujímavé veci a podať ich tak, aby im porozumel každý.
zle
- Z hľadiska hardvéru sú tu známe veci – 8 jadier Zen 2 procesora s taktom 3,8GHz a 3,6GHz s aktivovaným SMT. Vyzerá to tak, že procesor vychádza z AMD Ryzen 4000 (Renoir), pretože aj tomuto procesoru chýba L3 Cache, ktorá sa v bežných desktopových AMD Ryzen procesoroch nazýva Game Cache
- RAM je rozdelená na 10GB vysokorýchlostnej 14Gbps a 6GB pomalšej GDDR6 pamäte
- Grafický čip má 52 CU s taktom 1825GHz s celkovým počtom 3328 streaming procesorov
- Čip má celkovú veľkosť 360,6 mm2, čo je mimochodom menej ako čip Xbox One X. Dôvodom je menší výrobný proces, ktorý pri tomto čipe označovaný ako TSMC N7 Enhanced. Nevýhodou je samozrejme zvýšená cena výroby jedného čipu
- Celkovo má čip 15,3 miliardy tranzistorov, čo je viac ako dvojnásobok oproti Xbox One X (6,6 miliardy)
- Xbox Series X bude podporovať 4K/8K AVC a HEVC/VP9 HDR dekódery
- HDMI 2.1 je podporované a to vrátane funkcií ako VRR
- Sieťová karta má podporu 1Gb/s
- SSD disk používa x2 PCIe 4. generácie a rovnaký port má k dispozícii aj externá rozširujúca karta
- Zdá sa, že aj Microsoft má prepracovaný hardvérovo akcelerovaný audio čip, ktorý dokáže dodať výkon rovnajúci sa kompletnému výkonu procesora v Xbox One X
- Dôvodom, prečo Microsoft vyvinul Xbox Velocity Architeture je to, že zatiaľ čo cena SSD diskov výrazne klesá, tak cena RAM je viac-menej stabilná a preto sa snažili vyvinúť technológiu, ktorou by vedeli „rozšíriť“ kapacitu RAM SSD diskom
- Microsoft potvrdil prítomnosť Geometry Engine v grafickom čipe a taktiež aj fakt, že čip má hardvérovú podporu Mesh Shading Geometry Engine
- Microsoft sa vďaka kombinácii patentovaných technológií, výrobných technológií podarilo vytvoriť konzolu, ktorá vie vykresliť 10-násobok pixelov, pri iba 4-6-násobnom zvýšení výkonu a pri rovnakej spotrebe energie
- Jednou z týchto technológií je Variable Rate Shading, ktorý pri úplne nebadanom vplyve na vizuálnu zložku hry vie priniesť úsporu 10-30% vo výkone
- Sampler Feedback Streaming zas vie zabezpečiť, aby až 60% úsporu pri používaní pamäte a I/O a to vďaka tomu, že si vie vyžiadať iba tie časti textúr, ktoré hra momentálne potrebuje
- Ray-tracing výkon v Xbox Series X dosahuje 380GigaRays/s v box-peak a 95GigaRays/s v tri-peak.
- Microsoft taktiež vo veľkom investoval do technológie DirectML, ktorá môže mať do budúcnosti rovnaký vplyv ako DLSS – hra sa bude môcť renderovať v nižšom rozlíšení a následne za pomoci umelej inteligencie upscalovať bez výraznej straty vizuálnej kvality. Microsoft tvrdí že to môže priniesť až 3-10x zlepšenia výkonu
Zdroj: TomsHardware