Po minulom roku ide o dosť veľký paradox.
Zdá sa, že koktejl s názvom Call of Duty: Modern Warfare bol namiešaný viac ako dobre. Kombinácia nového enginu, solídnej kampane a free-to-play Warzone módu pritiahla hráčov tak ako žiaden diel Call of Duty predtým.
Vydavateľ Activision Blizzard totiž vo kvartálnej finančnej správe oznámil, že medziročne sa tržby série Call of Duty zvýšili o 52% a Modern Warfare je najúspešnejším dielom v histórii tejto série. Warzone mód má už viac ako 80 miliónov hráčov.
Celkovo priniesol Q3 (júl-september) vydavateľstvu tržby vo výške 1,95 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 38%. Spoločnosť vydala v tomto kvartáli dvojicu nových hier – Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 a Crash Bandicoot 4: It’s About Time. A aj keď Activision sa nepodelil o predaje týchto hier, tak šéf Bobby Kotick sa vyjadril pozitívne o potenciáli predajov v najbližších mesiacoch.
To najpriaznivejšie obdobie pre vydavateľa sa však ešte len blíži. V novembri totiž plánuje vydať Call of Duty: Black Ops Cold War a koncom novembra aj expanziu pre World of Warcraft, Shadowlands. Kotick taktiež vyjadril veľkú spokojnosť s predobjednávkami Shadowlands.
Prečítajte si tiež
World of Warcraft: Shadowlands sa dočkáme koncom novembra
Overwatch si stále drží veľmi solídnu hernú základňu a každý mesiac si hru zapne aspoň 10 miliónov hráčov a momentálne ide o druhú najsilnejšiu značku Blizzardu. Samozrejme, obrovskú porciu tržieb priniesla vydavateľovi Activision Blizzard jeho pobočka pre vývoj smartfónových hier, King. Prehľad si môžete pozrieť v tabuľke nižšie.
Activision Blizzard 2020 Q3:
— Dom (@DomsPlaying) October 29, 2020
Net Revenue by Platform:
Console: $695M
Mobile & Ancillary: $661M
PC: $514M
Other: $84M
Operating Segments:
Activision: $773M
King: $536M
Blizzard: $411M
(Additional from non-reportable segments etc.)https://t.co/9blT1i4eTy pic.twitter.com/QY0NSeOnpy
Paradoxom tohto je, že Kotick v rozhovore pre GamesBeat potvrdil, že kvôli nutnosti zrýchlenia produkcie má vydavateľ v pláne prijať 2000 ďalších vývojárov. Je to iba rok a pol po tom, ako Activision Blizzard prepustil takmer tisíc zamestnancov kvôli potrebe zefektívnenia vývoja hier.