Pomôže to kvalite a aj bezpečnosti.
Aj keď sa to nemusí zdať, ako veľká novinka, tak Microsoft ozrejmil svoj plán opustiť P2P systém pri komunikácii cez party chat v Xbox konzolách. Prezradil do inžinier Microsoftu Bill Ridmann.
„Hej, vieme, že s tým existujú problémy – Ak mám povedať pravdu, tak momentálne máme v pláne úplne opustiť P2P systém pri hlasovej komunikácii v party chate takže sa venuje odstráneniu všetkých problémov. Momentálne sme dosiahli to, aby čoraz väčšie percento hlasovej komunikácie bolo prevádzkované cez servery a už čoskoro by sme sa P2P systému mali zbaviť úplne.“
Prečo je to však tak dôležité? Odhliadnuc od faktu, že P2P systém je menej kvalitný a menej stabilný, pretože je kompletne závislý od kvality pripojenia „hosta,“ tak jeho P2P povaha spôsobovala problémy pri mnohých hrách.
Totižto, pri používaní P2P systému viete odhaliť IP adresy hráčov, s ktorými komunikujete. A mnoho nečestných hráčov to zneužívalo pri kompetitívnych hrách ako Rainbow Six: Siege či Overwatch. Fungovalo to tak, že hráč vám poslal pozvánku do party chatu a mnoho naivných užívateľov túto pozvánku akceptovalo. Lenže to odhalilo prvému hráčovi IP adresu toho druhého, čo následne použil pri cielení DDoS útoku. Šikovné, čo poviete?
Táto zmena sa bude týkať všetkých party chatov naprieč platformami, takže ak aj vytvoríte hlasový chat cez smartfón, tak by ste mali byť pripojení priamo na server.