Myslím, že väčšina z vás si určite spomína na prvý pokus Shauna Whitea o prerazenie do herného priemyslu. Prvýkrát spojil svoje sily s Ubisoftom a vytvorili Shaun White Snowboarding. Hru, ktorú herná obec prijala veľmi rozporuplne a väčšieho komerčného úspechu sa nedočkala. A tak Shaun presedlal zo snowboardu na skateboard a opäť si spolu s Ubisoftom pre nás pripravili novú značku, Shaun White Skateboarding, ktorá sa bude snažiť preraziť v konkurencii Skate 3 od EA a akosi upadajúcej série Tony Hawk od Activisionu. To však iba ak vlastníte Xbox360, PS3 alebo Wii. Na počítače sa akosi zabúda a tak k nám prišiel Shaun aby túto kozmetickú chybu upravil.
Myslím, že kopa z vás pozná film Equilibrium. Kto z vás ho videl, tak bude mať pri zapnutí kariéry pocit deja vú. Svet bez emócií, mesto s názvom Nová Harmónia, kde každý občan pozná svoje povinnosti, medzi ktoré patrí „neblbnúť“ na skateboarde a nerobiť ani iné nezvyčajné veci. Celé mesto pod kontrolou ministerstva je tak zahalené do šedo-modrej farby, a celý deň „čumí“ na debnu, ktorá im berie emócie tzv. „odvlivňovač“. Po tom, čo je Shaun White vyhlásený za nepriateľa č.1 a zatknutý, je práve na vás aby ste s tým niečo urobili, kým nie je neskoro. Toto je malý úryvok z príbehu, ktorý pravdepodobne absolútne nikoho nezaujme, i keď sa v hre vyskytne zopár charakterov, ktoré sa mne osobne vryli do pamäti.
Začiatok spočíva vo vytvorení si postavičky, ktorá strávi nasledujúce minúty života bez zmyselným jazdením na skateboarde. Možností síce nie je veľa, no vždy si z nich vyberiete niečo (či už výzor alebo oblečenie), čo sa vám zapáči. Po absolvovaní tejto povinnosti sa hneď vydávate do šedo modrého mesta, ktorého obyvatelia čakajú na oslobodenie vašou osobou. V krátkosti vaše hranie vyzerá asi takto: Skateboardujete sa po meste a tým, že robíte triky zafarbujete mesto do skutočných farieb a ovplyvňujete ostatných obyvateľov aby robili to isté. Trošku smiešne situácie nastávali, keď môj panáčik urobil trik, aby oslobodil ľudí okolo od vplyvu ministerstva. Ako náhle som trik dokončil, stal sa z šedo-modrých ľudí v obleku skateboardovo poobliekaní ľudia, ktorí hneď nastúpili na skateboard a frčali preč.
K dispozícii máte samozrejme príbehové úlohy, ktoré tento nevýrazný a fádny príbeh posúvajú, ale či vpred, to nechám na vás, pretože mne to prišlo ako keby sa všetky postavy točili okolo horúcej kaše. Za úspešné plnenie misií dostávate XP body, ktoré slúžia na odomykanie nových trikov, a ako bonus sem-tam aj nejaké to nové oblečenie, aby vaša postavička vyzerala dostatočne „cool“. Aspoň hlavných niekoľko misií však stojí za zmienku, no najmä tá, v ktorej máte na skateboarde utekať pred páliacim vrtuľníkom.
To však nie je všetko! Autori si pre nás pripravili aj neskutočne „podarený“ mód výziev v štýle „Grinduj po zábradliach čo najdlhšie“ a odmenou sú opäť XP body. Inak však máte iba možnosť jazdy po meste, ale keď vás hra bude dostatočne baviť (o čom veľmi pochybujem), užijete si kopu zábavy jazdením a skúšaním nových trikov. Toto však až príliš skoro omrzí a tak sa veľmi ľahko môže stať, že po niekoľkých desiatkach minút už nebudete mať chuť, vôľu a ani ochotu hrať ďalej.
Mesto je na tom, čo sa týka veľkosti a možností zábavy na skateboarde, veľmi dobre. Celá mapka je rozdelená na 5 častí, ktoré pomalým postupom v hre navštívite. Povrch terénu sa po oslobodení z pod vplyvu ministerstva zdvihne a vytvoria sa mostíky, u-rampy, skoky… No autori sa nebáli do hry zakomponovať aj špeciálne nazeleno svietiace tyče a u-rampy, ktoré na rozdiel od klasických môžete pomocou analógovej páčky ľubovoľne tvarovať a dostať sa tak na inak nedostupné miesta.
Kto je Shaun White? zdroj: www.wikipedia.cz |
Aby však Shaun White nebol iba na okrasu, v istých momentoch si zahráte aj s jeho postavičkou, no problémom je, že málo hráčov sa dostane až do fázy hry, kedy sa bude môcť chopiť tohto fenomenálneho športovca.
Čo sa týka ovládania, tak tu môžem hneď teraz zodpovedne prehlásiť, že keď plánujete túto hru hrať s klávesnicou tak na hru hneď zabudnite. Nepohodlné, krkolomné, zväzujúce, no kto z nás očakával opak? Však preto vymysleli gamepad aj pre PC nie? Na gamepade sa už jedná o iný pocit z jazdy. Autori sa nesnažili o nejaké preteky v zložitosti a na pohodlné hranie vám stačí kývať analógovými páčkami a sem-tam stlačiť nejaké to tlačidlo. Rovnako pohodlne funguje aj „grindovanie“ po zábradliach, pri ktorých vám stačí pomocou jednej analógovej páčky udržovať rovnováhu. Takže po tomto odseku môžem slobodne prehlásiť, že hra je prístupná všetkým hráčom, nie iba fanatikom do skateboradingu.
Po grafickej stránke sa nejedná o žiadny zázrak. Svoju úlohu v tomto projekte zohráva celkom dobre, no sem-tam sa nájde nejaká tá rozmazaná textúra, a trochu menej detailu ako by si ten-ktorý predmet žiadal. Optimalizácia je na štandardnej úrovni, takže hráči vlastniaci viacročné stroje sa nemusia obávať. Na to, že hra sem-tam padla som si postupom času zvykol, miznutie textúr sa konalo iba výnimočne. Výborne je na tom soundtrack, ktorý určite príjemne poteší a spestrí inak dosť nudné hranie.
Pôvodne som mal v pláne spomenúť aj multiplayer, no keď som zamieril do vyhľadávača serverov tak som ostal celkom prekvapený, pretože za celý týždeň recenzovania sa ani raz nestalo aby bola k dispozícii nejaká online hra, na ktorú by som sa mohol pripojiť, a tak vám prezradím iba to, že hra obsahuje niekoľko multiplayerových módov, z ktorých najobľúbenejší (vraj) je The Ministry vs. The Rising, čo je vlastne skateboardová obdoba akčného módu King of the Hill.
V poslednom čase začínam byť alergický na proti (hráčsku) pirátsku ochranu z dielne Ubisoftu s názvom uPlay. Nestačí, že nám ponúkli čisto priemernú hru, dokonca aj jej hranie mi dokázali znechutiť natoľko, že niekedy som mal stavy hraničiace so zúrivosťou. Veľmi časté okienko o chybe pri spojení s internetom, po ktorom často nastávalo ukončenie hry je dostatočne pádnym argumentom pre pánov z Ubisoftu, aby sa konečne zamysleli nad tým, pre koho je táto „ochrana“ určená.
Celá hra mi silne pripomína predchádzajúce hry Ubisoftu, konkrétne Far Cry 2 alebo Assassins Creed od Ubisoftu, pretože aj tieto hry síce mali vynikajúci koncept, ale hĺbka hry, rovnako ako hrateľnosť bola mizerná. Čiže tu máme ďalšiu hru s absolútne nevyužitým potenciálom. Síce je v hre prítomný aj príbeh, no ten prehliadnete veľmi skoro a tak sa stáva nepotrebným. Pomer ceny/trvácnosť je teda veľmi chabý. No keď uvažujete o kúpe tak pouvažujte ešte raz, pretože vám to môže zachrániť peňaženku (ktorá je tak či tak zaťažená…veď idú Vianoce). Veľkohubé reči o zlepšení ostali niekde na vývojovom stole, takže ak ste si mysleli, že po prechode zo snehu na štyri kolieska si autori kvalitou polepšia, tak ste na veľkom omyle. Pri voľbe jednej z týchto dvoch počinov preto odporúčam ostať na zasnežených svahoch.
koncept prístupnosť pre každého mesto soundtrack |
|
nevyužitý potenciál skorý príchod stereotypu multiplayer nikto nehrá vaša herná náplň nemá skoro vôbec žiadny zmysel uPlay nuda a šeď |
|
55% | |
ŽÁNER | simulácia skateboardu |
VÝROBCA | UBISOFT |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
UBISOFT / PLAYMAN |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |