Recept na úspech?
Activision Blizzard narazil so sériou Call of Duty na zlatú baňu. O tom už nepochybuje nikto. Séria si už vyše dekády udržiava veľkú popularitu a v posledných rokoch si z nej vydavateľ spravil doslova zlaté prasiatko. Ako?
Vytvoril totiž koktejl monetizácie, ktorý pokrýva kompletne celý trh. Všetkému dominuje každoročne vydávaný nový diel série, ktorý sa predáva za prémiovú cenu na PC a konzoly. Ak sa vám však nechce kupovať novú Call of Duty hru, tak stále si ju môžete zahrať, pretože Call of Duty: Warzone je zdarma a je veľmi dobre monetizovaný. A ak náhodou nemáte ani PC a ani konzoly, tak Activision Blizzard vydal hru Call of Duty: Mobile, ktorá zas pokrýva túto časť trhu. A aj vďaka tomuto koktejlu sa vydavateľ môže pochváliť najúspešnejším rokom v histórii spoločnosti.
A manažment spoločnosti to veľmi dobre vie. A preto pri prezentácii finančných výsledkov prezradil, že prístup k sérii Call of Duty sa stane vzorom pre ostatné populárne série od tohto vydavateľstva. To znamená expanzia do free-to-play sféry, vydávanie na čo najviac platforiem a pravidelné pridávanie nového obsahu. Podľa Activisionu to zvyšuje počet hráčov (pochopiteľne), čo zas zvyšuje záujem o sériu a samozrejme aj tržby.
$ATVI Conference Call:
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) February 4, 2021
Activision Blizzard restated its goal to extend the Call of Duty strategy to its other franchises.
Which is to say expansion to Free to Play, Multiple Platforms and Regular delivery of in game content.
Grow players, engagement and spend.
Activision prezradil, že podľa ich interných dát totiž hráči, ktorí s jednotlivými sériami prichádzajú do styku aj na veľkých platformách a aj na smartfónoch majú tendenciu míňať viac. Preto sa spoločnosť snaží vytvárať nové pracovné miesta a tie budú pomáhať adaptovať túto stratégiu na ostatné série.
Diablo IV tak dostane Diablo Immortal, séria Warcraft dostane svoju hru pre smartfóny, Call of Duty už svoju mobilnú hru má a nepochybne sa dočkáme aj niečoho mobilného v sérii Overwatch.