A následne aj na konzoly.
DLSS je technológia, ktorou Nvidia vydláždila budúcnosť hrania. Načo sa naháňať za natívnym 4K, keď technológia dovoľuje pomocou umelej inteligencie rekonštruovať obraz z nižšieho rozlíšenia bez straty kvality a s pridaným výkonom? Preto bolo iba otázkou času, kedy AMD bude musieť prísť s niečím podobným…ak si chce zachovať konkurencieschopnosť.
A čarovné eso z rukáva AMD má názov FidelityFX Super Resolution a AMD o nej hovorilo ešte koncom minulého roka. Zatiaľ však nič konkrétne nevieme…odhliadnuc od toho, že je to odpoveď AMD na DLSS.
Niekoľko informácií však vo Full Nerd Podcaste prezradil šéf AMD Radeon Scott Herkelman a asi najdôležitejšia informácia je tá, že AMD cieli na sprístupnenie tejto technológie ešte v priebehu roka 2021 a že jej vývoj zatiaľ prebieha hladko: „Musíme si byť istí, že kvalita obrazu tam je. Musíme sa uistiť, že vieme fungovať z rôznych rozlíšení. A v rovnakom čase si musíme byť istí, že herní vývojári sú spokojní s tým, čo produkujeme.“
„Je to pravdepodobne jedna z najväčších softvérových iniciatív, ktorú sme interne mali pretože vieme, ako dôležité je, keď si chcete vychutnať hru s ray tracingom, no nechcete mať vysoký dopad na výkon.“
Ďalšou dôležitou informáciou, ktorú Herkelman poskytol je tá, že ich FSR nie je na rozdiel od DLSS založené na machine learning: „Nepotrebujete machine learning na to, aby ste túto technológiu vytvorili, pretože to môžete spraviť rôznymi spôsobmi a my ich vyhodnocujeme.“
„Najdôležitejšie je, aby sme vytvorili niečo, čo vývojári budú chcieť používať, pretože ak budeme musieť vývojárov nútiť, aby to používali, tak to nie je dobrý koniec. Radšej sa opýtame hernej komunity, ktorú techniku by chceli implementovať a tým spôsobom túto technológiu rozšírime rýchlo naprieč herným priemyslom a naprieč platformami.“
Podľa webu Videocardz je riešenie AMD podobné tomu o ktorom hovoril Microsoft vrámci svojej DirectML technológie – spôsob upscalu, ktorý nevyžaduje machine learning. Otázne v takomto prípade je, ako by táto technológia obstála v konkurencii DLSS od Nvidie po stránke výkonu.