Ľudia sa menia. Mení sa ich výzor, správanie, schopnosti… Je toho mnoho. Ako si však celý život meníme my, tak sa menia aj životy postáv v jednom z dnes najobľúbenejších herných žánrov. RPG sa teší popularite práve pre možnosť tvoriť svoj príbeh ľubovoľne, bez nutnosti držať sa niečoho predom pripraveného. Nikto nás neobmedzuje, sme akí chceme, čím chceme a hlavne robíme čo sa nám zachce.
Preto prichádza do tohto žánru aj Drakensang spod krídel nemeckej firmy Radon Labs. Prvé čo si snáď každý znalejší hráč RPG všimne je povolanie. Tých je v hre nadpriemerne, presne 22. Ďalšia z dobrých správ je, že nie ste obmedzení na nulovú customizáciu. A nie len výzoru svojho pohlavia, ale aj jeho celkových statsov. V niektorých skilloch môžete ubrať, v iných investovať. Samozrejme, body skúseností sa budú investovať práve do týchto odvetví.
RPG musí mať príbeh, a tak je tomu aj v Drakensang. Je rozprávaný formou jedného z vašich spolubojovníkov, trpaslíka Forgrimma. Celé to začína na lodi. Vyberiete si miestečko na nocovanie, splníte základne úlohy, ktoré vás ako – tak naučia čo, ako a kde. Zoznámite sa so skupinou tajnostkárov, ktorí idú tou istou loďou ako vy. Vy sa však zobudíte až v meste… Tam, spravíte zopár úloh pre svojho majstra, aby ste mohli tak dokončiť tréning. Majster sa samozrejme bude líšiť od vášho povolania. Porobíte si zopár úloh a vydáte sa na dobrodružstvo. Do družiny vám pribudnú dokonca aj tí tajnostkári z lode…
Tu sa otvára prvá odlišnosť od väčšiny RPG. V Drakensang totižto ovládate celú skupinu svojich bojovníkov, nielen jednu konkrétnu postavu. Ono celkové ovládanie postáv a družiny je pohodlné. Jedine uhol pohľadu kamery, ktorá nenasleduje chrbát hrdinu, je trocha nepohodlný, ale dá sa naň zvyknúť. Okrem toho však postavy naokolo pomáhajú a ukazujú možné cesty, ako sa dostať na miesto. Tu prichádza vaše rozhodnutie, od ktorého sa bude náročnosť hry odvíjať. Buď si zvolíte cestu naokolo bez ťažkostí alebo si to seknete miestom preplneným nepriateľmi.
Horšie je to v bitkách. Po 2 hodinách hrania som plno veciam poriadne nerozumel keďže hra vás vôbec nevedie za ručičku a všetkému sa musíte priučiť sami. Bitky medzi vami a AI sú však svojím spôsobom podobné starému štýlu RPG, na druhej strane sú miestami tak neuveriteľne iritujúce. Najhoršie práve vtedy, keď sa celí natešení vydáte do boja a cez pauzu celému tímu 4 chrabrých bojovníkov vydáte rozkazy. Síce rozkazy splnia, ale tu to len začína. Poväčšine netrafia alebo spravia minimálny damage, inokedy umrú až nezmyselne a nakoniec, medzi opätovným použitím ich a aj vašich kúziel je vždy istý čas, ktorý treba vyčkať. Ono, naučiť sa ovládať družinu a správne koordinovať útok sa dá, len je to všetko spravené neuveriteľne ťažkopádne, a tak teda na hráča často príde pocit, že hra je zle spravená, aj keď tomu tak v skutočnosti nie je.
Čím však Drakensang ohúri je grafika. Možno nie práve najmodernejšia, ale svojím krásnym nasvietením scén a krásnym rozprávkovým spracovaním okolia ohúri. Okrem toho aj rozmanitosť krajín poteší každého RPG „fajnšmekra“. Od mesta, cez ostrov v strede rieky, cez hrady, zrúcaniny a všakovaké jaskyne až po elfský les. A ako sú rozmanité oblasti, tak sú rozmanití aj protivníci, na ktorých je len jedna chybička krásy. Všetky animácie vyzerajú totižto čaptavo a nedomyslene. Okrem toho aj prehovory postáv ktoré sú…nemé. Áno, dabing sa v inej ako nemeckej verzii hry nenachádza, a preto bude v našich krajoch hra pôsobiť absolútne mŕtvo. Okrem toho je ešte v hre nepraktická kamera, ale podobne ako na boj, dá sa na ňu zvyknúť.
Drakensang je RPG, ktoré zaujme. Ale ako vždy je tu ale. Nezvyčajný a celkom krkolomný spôsob bojov a k tomu škaredé animácie postáv, ďalej ovládanie družiny, zlé nasledovanie a uhol kamery plus nemosť celej hry posúvajú celkovú atmosféru dosť nízko. Na druhej strane je tu však na výber neuveriteľný počet povolaní, prekrásne prostredia celkom zábavná hrateľnosť s neuveriteľnou možnosťou customizácie a hlavne neuveriteľne veľa atribútmi postáv. No, nie je to RPG pre každého, ale každý kto má tento žáner viac-menej rád, si určite to svoje nájde. Pre tých ostatných, ku ktorým patrím aj ja, si hra zaslúži hodnotenie trochu nižšie, no stále nie malé. Preto každý, kto môže, do tank…lodiek a na hursa na dobrodružnú plavbu.
Grafika Prostredia Povolania Customizácie postavy |
|
Treba si dlho zvykať na kameru a boje Nemosť anglickej verzie Animácie |
|
75% | |
ŽÁNER | RPG |
VÝROBCA | Radon Labs |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
dtp Entertainment / PLAYMAN |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |