Nie otázka či, ale kedy…
Xbox podcast webu IGN s názvom Unlocked oslávil 500. epizódu a Ryan McCafrey si tak do show pozval asi najpovolanejšieho človeka, ktorý na Xbox platforme existuje, šéfa divízie Phila Spencera. A okrem toho, že mnohí pokukovali, čo nové mu pribudlo na polici (Ludens, maskot Kojima Productions sa tam stále nachádza), tak Spencer prezradil niekoľko zaujímavých informácií a pohľadov na súčasný stav Xboxu a herného priemyslu.
Celý podcast má vyše hodiny, no nižšie sme si pre vás vybrali sumár toho najpodstatnejšieho.
Spencer sa vyjadril k masívnemu rozširovaniu Xbox štúdií a k tomu, či je skupovanie malých štúdií veľkými spoločnosťami dobrým trendom: „Keď sa pozriem na náš zoznam first-party štúdií tak vidím priestor rozširovania v E-rated obsahu (pre deti). Rozmýšľam nad geografickou divezitou našich štúdií a myslím si, že stále existuje priestor na expanziu. Takže budeme pokračovať v rozširovaní.“
„Vidím však dialóg v hernom priemysle či sú akvizície dobrou alebo zlou vecou. No jednou poviem určite. Vybudovať nový biznis je veľmi riskantné a vytvoriť nové herné štúdio je ešte riskantnejšie. A keď je tím ochotný začať proces vytvárania štúdiá a hrdí sa tým, že sa nikdy nepredajú je veľmi krátkozraké.“
„Celé toto potom vytvára cyklus tímov, ktoré vytvárajú nové štúdiá a berú na seba veľký risk a M&A (merger & aquisition) je súčasťou toho. Neznamená to, že všetky štúdiá sa musia predať, no myslím si, že je zdravou súčasťou priemyslu, keď štúdiá, ktoré prežijú (aj keď väčšina nových biznisov neprežije) a uvedomia si svoju hodnotu cez akvizície, no určite im zagratulujem aj keď ostanú nezávislým štúdiom.“
- Spencer zároveň pogratuloval Sony k akvizícii štúdia Housemarque.
- Zároveň priznal, že ešte stále majú pred sebou dlhú cestu v oblasti lokalizácii vlastných hier a chcú na tom budovať.
- Odmietol, že by na výkone Halo Infinite záležala budúcnosť značky. Spencer nechce klásť takúto ťarchu na štúdio a verí, že Halo tu bude aj o 10 rokov. Momentálne sa však štúdio snaží o to, aby vytvorili čo možno najlepšiu hry.
- xCloud na Xbox One konzolách dáva Microsoftu možnosť nenechať Xbox One hráčov za sebou, no zároveň priznal, že hranie cez natívny hardvér bude vždy lepšie.
- Priznal, že s nedostatkom čipov nerátali a vzhľadom na to, že potrebovali zásobiť datacentrá pre xCloud museli rozhodnúť, ktoré čipy pôjdu do predaja a ktoré pôjdu do serverov.
- Zároveň však prezradil, že záujem o Xbox konzoly nebol nikdy taký veľký ako teraz.
- Ohľadom Avowed povedal iba to, že chcú štúdiu Obsidian ponúknuť konečne dostatok času a veľký rozpočet, aby vytvorili najlepšiu hru akú vedia.
- Prvé rokovania o kúpe Bethesdy sa začali už pred rokmi, no minulý rok sa naskytla príležitosť dokončiť to, pričom už v Auguste Spencer vedel, že sa to dotiahne do konca.
- Xbox vidí veľký priestor na expanziu v PC segmente a zároveň prezradil, že Xbox je dnes v najlepšej možnej pozícii na úspech s hardvérom, first-party štúdiami a službami v histórii značky.