Každý svojou cestou.
Aj keď ponuka first-party hier Xboxu sa v posledných mesiacoch výrazne zlepšila a v nasledujúcich mesiacoch bude ešte lepšia, tak mnohí Microsoftu vyčítajú, že im v ich ponuke hier od vlastných štúdií chýba konkurencia k akčným adventúram z pohľadu tretej osoby, ktoré preslávili v minulej generácií first-party štúdiá Sony.
Šéf Xboxu však v rozhovore pre GamesRadar prezradil, že úlohou Xbox Game Studios nie je kopírovať štýl hier konkurencie a namiesto toho chcú odprezentovať vlastné silné stránky: „Našou úlohou nie je byť ako ktokoľvek iný. Občas sa ku mne dostane výčitka na štýl „kde je vaša verzia tejto hry?“ Som však v priemysle veľmi dlho a veľmi rešpektujem kreatívne tímy na všetkých platformách a poznám ich veľmi veľa.“
„No je dobré, že sa snažíme robiť niečo iné, ako konkurencia na iných platformách. Nie sme v biznise, kde sa snažíme vytvoriť zelenú verziu niečoho, čo na iných platformách existuje v modrej alebo červenej farbe. To nie je príklad kreativity, ktorú chcem v priemysle vidieť.“
A v čom budú silné stránky Xboxu v najbližších rokoch? Z pohľadu na first-party ponuku už ohlásených hier je zrejmé, že Microsoft chce vsadiť na širokú škálu herných žánrov od simulácií cez FPS a strategické hry až po akčné adventúry.
Taktiež je zrejmé, že Microsoft bude veľmi silný v RPG žánri, nakoľko už teraz má spoločnosť ohlásené hry ako Starfield, Avowed, The Elder Scrolls VI, The Outer Worlds 2, Fable a taktiež má k dispozícii ďalšie štúdiá, ktoré sa špecializujú na tento žáner.