Vydáme sa v nej do reálnej Európy s prvkami temného fantasy.
Máte radi domáce hry? Pretože jednu pre vás pripravuje české štúdio KUBI Games, ktoré sa skladá z jediného vývojára a to Petra Kubíčeka. Ten sa pred 2 a pol rokmi rozhodol, že sa pustí do vývoja hry 1428: Shadows over Silesia, s ktorou mu pomáha len niekoľko externých pracovníkov ako napríklad aj dobre známa skupina Fenix Pro Dabing, ktorá stojí hneď za niekoľkými amatérskymi českými dabingami.
O čom ale titul 1428 vlastne je? Podľa slov autora ide o temnú akčnú adventúru s prvkami fantasy, ktorá je zasadená do prostredia reálnej stredovekej Európy. Hrateľnosť bude postavená na troch hlavných pilieroch a to prieskum, hádanky a súboje. Rovnako Petr kladie dôraz na grafickú štylizáciu, ktorou má na mysli hlavne izometrické vykresľovanie hry. Svet bude komplexný a okrem chodenia po vlastných nohách sa môžete tešiť aj na presun na koni. Okrem reálnych miest v stredovekom Sliezsku navštívite aj pár fiktívnych, kde budete plieniť dediny, brániť mestské hradby alebo preskúmavať rôzne opustené kláštory. Ako som už spomínal v článku vyššie, na hre spolupracuje aj Fenix štúdio, ktoré prinesie do hry kompletný český dabing, takže hráči sa môžu tešiť na ničím nerušený zážitok z hrania. V hre bude samozrejme aj anglický dabing, logicky aby si hra našla fanúšikov aj v radách zahraničných hráčov.
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=uurhqr39Yqk&ab_channel=KUBIGames}
Hra bude sledovať príbehy hneď dvoch protagonistov, čo si môžete všimnúť aj v priloženom trailery. Jeden z nich je mrzutý husitský hajtman Hynka, ktorý nepobral veľa slušného správania. Ten druhý je pravým opakom a ide od johanitského rytiera Lothara, ktorý sa po boku svojich bratov postaví do prvej línie sliezskej obrany. Obidvaja majú rôzny pohľad na svet, motiváciu ale aj schopnosti a výbavu. Ich osudy sa čoskoro pretnú a zatiaľ je otázne, či so zbraňou v ruke alebo sa spoja proti oveľa horšiemu nepriateľovi.
Prečo ale autor potrebuje pomoc od vás a ako mu vlastne viete pomôcť?
Vývoj hry dospel do polovici a pôvodne plánovaný obsah sa rozšíril o tretinu. Hra bude celkovo rozdelená do trinástich kapitol, pričom by ste za obrazovkami svojho PC mali stráviť okolo 20-30 hodín hracieho času. Celý vývoj bol doteraz financovaný len z rodinných úspor, no tie sa pomaly ale isto vyčerpali a preto sa autor rozhodol, že spustí crowdfundingovú kampaň. Autor žiada o celkovú čiastku okolo 20 000€, ktorá je potrebná na dokončenie hry. V tomto momente sa kampani podarilo vyzbierať 40% z celkovej čiastky a vy môžete rovnako prispieť od cca 8€ až po najvyšší príspevok v hodnote 237€. Samozrejme za každý príspevok vás autor odmení rôznymi odmenami od predbežného prístupu až po VIP pozvánku na párty s autormi v Brne. Kampaň prebieha na doméne HITHIT a preklik na ňu vám prikladám nižšie.
Crowdfundingovú kampaň nájdete tu!
Hra je zatiaľ vyvýjaná len pre PC a o ostatných platformách sa uvažuje, no ich podpora bude závisieť od úspechu PC verzie. Hra je vyvíjaná na Unity engine a počíta sa s plnou podporou gamepadu. Pre tých, ktorí by sa o hre chceli dozvedieť ešte viac detailov, kliknite sem na Steam stránku alebo oficiálnu stránku hry!