Vedenie však trvá na tom, že všetko je v poriadku.
Ubisoft patrí medzi vydavateľov, ktorí sú v posledných mesiacoch často terčom konverzácie, no málokedy v pozitívnom zmysle slova. Už minulý rok sa otvorene hovorilo o pracovnom prostredí plnom sexizmu, no vedenie spoločnosti napriek sľubom zatiaľ nič hmatateľné neurobilo. A ich nedávny výlet do sveta NFT taktiež nedopadol slávne. Navyše, konkurencia rastie a to všetko dokopy prispieva k masovému exodu z Ubisoftu. Aspoň tak mu hovoria nemenovaní zamestnanci Ubisoftu, ktorých vyspovedal Stephen Totilo z webu Axios.
Ubisoft v súčasnosti zamestnáva viac ako 20 tisíc zamestnancov a patrí medzi najväčších zamestnávateľov v priemysle. V posledných mesiacoch však začína pociťovať úbytok vývojárov a čo je ešte horšie, úbytok vysoko postavených a skúsených vývojárov. Podľa informácií Axios napríklad z Ubisoftu odišlo po vydaní Far Cry 6 25 vývojárov, ktorí boli v záverečných titulkoch hry na popredných miestach. To isté sa stalo pri Assassin’s Creed Valhalla, kde odišlo 12 z top 50 vývojárov na projekte.
Štúdiá v Montreale a Toronte prišli dokopy o viac ako 120 vývojárov za posledných šesť mesiacov, čo podľa súčasných zamestnancov spomaľuje vývoj projektov. Jeden z nich uviedol vtipný príklad – vývojári potrebovali vyriešiť problém s hrou, no vrámci Ubisoftu nevedeli nájsť nikoho, kto na nej pracoval, aby im s tým pomohol.
Vývojári, ktorí Ubisoft opustili citujú nízke platy (ktoré Ubisoft nedávno plošne zvýšil), veľké množstvo ďalších príležitostí v priemysle, frustráciu s kreatívnym smerovaním spoločnosti („Na manažmente je niečo divné čo ma odradilo a týka sa to prístupu ku kreatívnej tvorbe) a aj prístup k sexuálnemu škandálu z minulého roka.
Hovorca Ubisoftu však pre Axios konštatoval, že aj keď zaznamenali zvýšené percento výmeny zamestnancov, tak sú stále v norme herného priemyslu. Podľa LinkedIn je tzv. attrition rate Ubisoftu na úrovni 12%, čo je menej ako Activision Blizzard (16%) no o dosť viac ako EA (9%), Take Two (8%) či Epic Games (7%).
Problémom Ubisoftu začína byť aj konkurencia. Gro vývojárov Ubisoftu sa totiž nachádza v Montreale (podľa LinkedIn tam pracuje až 2100 vývojárov), no v rovnakom meste sa začínajú otvárať pobočky iných štúdií (EA Motive, Gearbox, Compulsion Games atď.) čo vytvára vysoké konkurenčné prostredie v ktorom nie je problém nájsť si pracovné miesto v priebehu niekoľkých chvíľ. Aj preto bolo zvýšenie platov v Ubisofte cielené hlavne na Kanadské štúdiá.
A keď k tomu prirátame sklamanie z riešenia minuloročných obvinení z prostredia plného sexizmu, tak asi sa nie je čo čudovať, že mnoho popredných vývojárov volí odchod. Ubisoft však trvá na svojom. Podľa ich interného prieskumu im totiž vyšlo, že až 74% zamestnancov odporúča Ubisoft ako dobré miesto na prácu, čo je v súladne s normami v priemysle.
Prečítajte si tiež