Pri mene videoherného veterána a kreatívneho riaditeľa Kena Levina sa mnohým nepochybne vybaví prvý pohľad na fiktívne mestá Rapture a Columbia, ktoré sme vďaka tomuto hernému režisérovi navštívili. Séria BioShock spájala akciu z pohľadu prvej osoby s perfektným zasadením a videoherným dizajnom a najmä príbehom, ktorý dodnes patrí medzi absolútnu naratívnu špičku.
V roku 2014 bolo preto prekvapujúce, že Levin odišiel zo štúdia Irrational Games, ktoré sám v roku 1997 spoluzakladal, pripomína magazín PC Gamer. Podľa vlastných slov chcel byť súčasťou menšieho tímu, ktorý má priamočiarejší kontakt s hráčmi, no tieto plány mu vôbec nevyšli.
Ani po siedmich – pomaly už ôsmich – rokoch totiž Levinovo štúdio Ghost Story nevydalo byť len jedinú hru. Podľa agentúry Bloomberg si za to môže Levin do veľkej miery sám. Odvolávajúc sa na výpovede súčasných aj minulých zamestnancov štúdia, Bloomberg píše, že Kenov štýl menežovania je dosť problémový. Nemá vraj problém zmietnuť zo stola týždne, ba mesiace práce, ak má pocit, že nie je úplne okej.
Podľa AI programátora Giovanniho Pasterisa, ktorý pre Levina pracoval, mal vraj tvorca BioShocku príliš ambiciózne plány a nestaral sa o to, či ich vôbec štúdio dokáže naplniť.„Ken chcel vytvoriť trojáčkovú hru s nízkym rozpočtom. Nikdy to nemalo šancu,“ prezradil Pasteris.
Prečítajte si tiež