Viac zdrojov = vyššia kvalita?
Britské štúdio Ninja Theory si prostredníctvom hry Hellblade úspešne prerazilo cestu do sveta, ktorý nazývalo „Independent AAA,“ ktorého úlohou bolo vytvoriť čo možno najpôsobivejšiu hru, no pri striktne limitovanom rozpočte a nízkom počte vývojárov. Hlavne s ohľadom na fakt, že na hre pracovalo iba 20 vývojárov išlo naozaj o úžasný počin.
Keď však v roku 2018 zaklopal Microsoft s kufríkom, tak ani Ninja Theory neodolalo a už štyri roky je tak štúdio súčasťou Xbox Game Studios. Pre štúdio to znamenalo pokoj kvôli finančnej istote a údajne aj za udržania kreatívnej slobody.
A hlavne tá finančná istota sa prejavila, pretože spolu-zakladateľ štúdia Tameem Antoniades prezradil, že na pokračovaní Senua’s Saga: Hellblade 2 pracuje trojnásobne väčší tím oproti jednotke a aj vďaka tomu bude jednotka v porovnaní s dvojkou vyzerať ako indie hra.
„Cieľom Hellblade 2 nie je perfektne zachytiť realitu, ale vytvoriť niečo, čo je uveriteľné a viac prepracované. Hra má vyššie ambície a aj rozsah. Myslím si, že Hellblade 2 spôsobí, že na jednotku sa budeme pozerať ako na indie hru.“
„Myšlienkou je uveriteľnosť – urobiť veci tak, aby vyzerali ako skutočné – a najlepším spôsobom je to, aby bolo všetko založené na reálnych veciach.“ Preto je napríklad oblečenie postáv skenované priamo do hry a vývojári navštívili 40 lokalít na Islande, ktoré boli naskenované do enginu. Herečka, ktorá stvárňuje Senuu (Melina Juergens) bola trénovaná expertom na súboje a tréningom si prešli aj dizajnéri súbojového systému.
Senua’s Saga: Hellblade II zatiaľ nemá stanovený dátum vydania, no údajne je plánovaná na rok 2023 pre Xbox Series X/S a PC a do služby Xbox Game Pass.