Activision Blizzard tomu určite pomôže.
Keď v roku 2014 prebral Phil Spencer Xbox divíziu, vyzeralo to na koniec cesty. To sa však našťastie nestalo a aj po nepodarenej konzole Xbox One je Microsoft stále v hernom priemysle. No namiesto udržania status quo začal masívne investovať, čo vyvrcholilo akvizíciou Bethesdy v 2021 a ohlásenou akvizíciou Activision Blizzard v januári.
Aký je však cieľ Microsoftu v hernom priemysle? Aj na to sa spýtal redaktor Axios Stephen Totilo, ktorý so Spencerom absolvoval rozhovor. Úryvky z neho však boli vydané v netradičnej forme – na sociálnej sieti Twitter, no určite stoja za prečítanie.
Cieľ Xboxu
Na otázku, aký je cieľ Microsoftu v hernom priemysle Spencer odpovedal, že najdôležitejší je pre nich pohľad na počet hráčov a na rast tejto metriky. To dáva lepšie pochopenie pre akvizíciu Activison Blizzard, ktorý mal za posledný kvartál naprieč svojimi produktmi 371 miliónov aktívnych užívateľov mesačne. Potvrdilo sa to aj pri Forza Horizon 5 a Halo Infinite, kde Microsoft zdieľal čísla počtu hráčov a nie predaných kópií (18 a 20 miliónov).
„Je super, že Forza 5 a Halo dosiahli takéto čísla. No taktiež som nadšený z toho, koľko ľudí hralo Psychonauts 2 oproti Psychonauts 1. Takže, keď sa pozriem na tímy, keď Todd hovorí o Starfield, tak otázka je: „Ako zabezpečíme, aby to bola najhrávanejšia hra Bethesdy?“
Prečítajte si tiež
Šéf Xboxu chce, aby bol Starfield najhrávanejšou hrou v histórii Bethesdy
„Ako platforma s tým máme veľa spoločného. Kvalita je jedna vec, to bez pochýb. No môžeme týmto hrám dovoliť dosiahnuť viac hráčov ako kedykoľvek predtým? A hovorím to preto, lebo verím v sociálny dopad interaktívnej zábavy.“
O Activision Blizzard
„Ako urobiť Call of Duty a World of Warcraft ešte populárnejšími? Chcem aby WoWko hralo o päť rokov viac ľudí, ako ich hrá teraz. Chcem, aby o päť rokov hralo Call of Duty viac hráčov ako teraz a to isté platí aj o Candy Crush a to vďaka tomu, že tieto hry spravíme prístupnejšími.“
O svojej reputácii
Totilo skonštatoval, že Spencer sa prezentuje ako empatický a štedrý vďaka službe Game Pass, no zaujímalo ho, či existuje aj odvrátená stránka: „Hľadáte zlého Phila,“ reagoval Spencer.
„Vidím ľudí na Twitteri ako píšu, že na tom, čo robím nie je kúsok altruizmu. Neviem povedať, či nie je. Mám víziu o mieste, kde môžu byť hry. No taktiež som vedúci biznisu v akciovej spoločnosti. A myslím si, že sa nám darí a vytvorili sme stratégiu, ktorá podporuje hráčov a aj tvorcov. Rozumiem, že v minulej generácii sme boli na opačnej strane, no musím podotknúť, že som nebol ten, ktorý rozhodoval, no keď sa teraz pozriete na Xbox, tak si poviete, že je to iné.“
„A myslím si, že ľudia ktorí podotknú, že som len biznismen majú pravdu. Pretože riadim biznis a je mojou zodpovednosťou za tímy, aby som ho riadil tak, aby nás spoločnosť naďalej podporovala. A to je moja primárna zodpovednosť.
O raste ceny Game Passu
„Mám pocit, že nemôžete dokázať niečo, čo neexistuje. Ľudia sa pýtajú kedy porastie cena Game Passu. Že keď kupujeme tieto štúdiá, tak je to jednoducho nevyhnutné. No napriek tomu máme službu zavedenú už štyri roky bez zvýšenia ceny.“
„A následne argumentujú, že jednoducho to príde. Že keď budeme číslo jedna, tak začneme robiť exkluzívne dohody kvôli našej histórii. A jediné čo ohľadom toho môžem urobiť je postaviť rozhodnutia pred hráčov a snažiť sa byť čo najviac priamočiary ohľadom našich cieľov.“
„Môžete to vidieť na Forze a Halo. Sú to najhrávanejšie hry v sériách, pretože sme zabezpečili, aby boli dostupné na čo najväčšom množstve obrazoviek cez rôzne biznis modely.“
O Blizzarde
„Vyrastal som v časoch, kedy bol Blizzard synonymom kvality ako Pixar. A to je miesto kde ich chcem dostať a je skvelé, že budem môcť spolupracovať s kreatívnymi tímami, aby sme to dosiahli.