Dôsledná analýza.
Takmer rok a pol trvalo štúdiu CD Projekt RED, pokiaľ dalo konzolové verzie hry Cyberpunk 2077 ako-tak dokopy. Dalo by sa dokonca povedať, že teraz ide o skutočné vydanie hry. A to prešlo „iba“ 14 mesiacov od oficiálneho dátumu vydania.
Prečítajte si tiež
Cyberpunk 2077 konečne prichádza na next-gen s masívnym patchom!
Next-gen update je totiž tu a spolu s ním prišiel aj patch 1.5, ktorý hru transformoval v mnohých aspektoch hrateľnosti a aj po stránke technológií. Tak, ako je na tom Cyberpunk 2077 na konzolách? Analýzu spravil populárny Youtube kanál ElAnalistaDeBits, ktorý si pripravil rovno dvojicu videí.
PlayStation
- Na PlayStation 4 funguje hra stále v dynamickom 1080p a 30FPS, často sa však budete stretávať s rozlíšením 720p
- Na PlayStation 4 Pro funguje hra v dynamickom 1224p rozlíšení a 30FPS, no bežne funguje v 1080p.
- Základná PlayStation 4 verzia má stále výkonnostné problémy, no je v oveľa lepšom stave, ako pri vydaní.
- PlayStation 5 ponúka dva módy – Ray-tracing mód má fungovať v dynamickom 4K, no hra funguje väčšinou v 1440p a 30FPS. Performance mód má fungovať taktiež v dynamickom 4K, no tiež funguje väčšinou v 1440p a 60FPS.
- Výhodou PS5 verzie je taktiež to, že na disku zaberá o čosi menej miesta (59,42 vs. 56,10GB)
- Najväčšie zmeny sa týkajú tieňov a nasvietenia a ray-tracing mód aplikuje túto technológiu na contact shadows.
- Výrazne boli skrátené nahrávacie obrazovky.
- Hra trpí menším pop-inom.
- Vylepšenia sa dočkali textúry, dohľadnosť a filtrovanie textúr a na obrazovke sa vyskytuje viac NPC postáv.
- Hra dostala aj podporu DualSense ovládača.
Xbox
- Na Xbox One funguje hra v dynamickom 900p rozlíšení a 30FPS (väčšinou je to 720p)
- Na Xbox One X funguje hra v dynamickom 1440p a 30FPS a toto rozlíšenie si hra drží.
- Na Xbox Series S hra funguje v dynamickom 1440p a 30FPS a taktiež si toto rozlíšenie drží.
- Na Xbox Series X ponúka hra Ray-Tracing mód s dynamickým 4K (väčšinou 1440p) a 30FPS a Performance mód s dynamickým 4K (väčšinou 1440p) a 60FPS.
- Hra zaberá na next-gen konzolách o čosi viac, ako na starých (56,8 vs. 63,1GB)
- Nahrávacie obrazovky boli skrátené.
- Ray-tracing efekty sú rovnaké ako na PlayStation 5, no Series S verzia nemá ray-tracing.
- Pop-in nie je tak bežný, ako to bývalo v minulosti a zlepšené boli aj textúry, dohľadnosť a filtrovanie textúr.
- Framerate je prakticky stabilný s výnimkou konzoly Xbox One, ktorá by potrebovala ešte dodatočnú optimalizáciu.
Zdá sa teda, že ak ste podobne ako mnohí čakali práve na optimalizáciu pre next-gen konzoly, tak už si môžete Cyberpunk 2077 pokojne zahrať.
Zdroj: